Image Map

6 okt. 2008

Uppmaning


Då har hela helgen gått, den gick väldigt fort denna gång. Önskar att den var 1-2 dagar till.
I fredags åkte Tomas och jag in till stan efter jobbet och shoppade lite. På kvällen blev det drinkar med Lovisa och Malin på Oleary´s. Mycket trevlig kväll, trötta som gnuer allihop men vi hade roligt. Värt att göras om, blir dessvärre svårt eftersom Malin åkt iväg till Saudi igen idag. Fick sms av henne i morse när hon satt på bussen till flyget. Men förhoppningsvis dröjer det inte allt för lång tid innan hon kommer på besök igen.

Lördagen var det jobb som gällde. Sen hem till syster och fira hennes födelsedag. Hemabakat pizza och massa snack. Ganska trevligt. Därefter bar det av hem till en gamal kompis till Tomas för pokerkväll. 8 killar och jag;) Men det gick bra det oxå, eller nja... Beror väl kanske på hur man ser det. Tjänade mer pengar på att vara ensam rökare än på pokern. De andra blev väldigt feströksugna och då blev jag en guldgruva;)

Igår hade vi tänkt att klippa gräset, fixa trädgården och tvätta Tomas bil. Så blev det inte, det ösregnade hela jäkla dagen. Istället kom pappa med familj hit ett par timmar och fikade och åt pizza. Trevligt. När de åkte vid sjutiden sjönk vi ner i soffan och kom inte därifrån på hela kvällen. Precis slut, eller iallfall jag. Gud vad trött jag var.. Skönt var det att krypa ner i sängen sen kan jag lova.

Idag väntas det jobb. 13-18. En ganska bra tid. Varken öppning eller stängning utan bara ett par timmar mitt i mellan. Nice. Likadant imorn.
Se om jag kan få tag på marshaller innan jag åker hem idag oxå. Ett år sedan Simon blev ihjälskjuten här i Rödeby. Måste uppmärksammas på något sätt, stod i tidningen att det var en kvinna som uppmanade till att tända två marshaller utanför husen ikväll. Låter som ett fint sätt att minnas tycker jag. Värdigt.

/Angelica 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)