Image Map

31 okt. 2008

Dag 5-Fullständigt nollad


Idag känner jag mig fullständigt nollad. Gick så bra på förmiddagen, hängde med om vad de pratade om, fattade vad de gjorde osv.
Men sen någon gång efter 13-tiden så fick nog huvudet kortslutning tror jag... Fullkommligt hjärndöd. Genomgången på powerpointpresentationen var lugn, begrep precis vad det var de snackade om, vilka system de var inne i och vilka val de gjorde. Hur lugnt som helst. Sen kommer vi till den punkten då vi skulle in och praktisera det på systemen själva och där var det som att köra in huvudet i en ståldörr. Det tog tvärstopp, fullständigt!!
Kom inte på några kommandon alls att knappa in, vilka val jag skulle göra på den där förebannade skärmen.
Får väl se om det klarnar nåt nu över helgen, sjunker på plats och hittar de rätta fickorna i hjärnbalken för att kunna lagras ordentligt.

Fick en märklig reklamlapp eller nja, snarare en upplysningstext från posten idag. Ska citera texten här för att visa det som jag fann märkligt.

"Från och med den 17 november 2008kommer din post något senare till dig.

Posten arbetar ständigt med att effektivisera och utveckla verksamheten, och nu invensterar vi bland annat i ny teknik."


Verkar inte detta som en ganska udda formulering? Tycker man att man har en bra verksamhet om man effektiviserar arbetet och ändå levererar sina tjänster senare än innan? Vet inte om det bara är jag men jag tycker inte att det rimmar riktigt. Kan det vara så att det är de statliga företagen i ett nötskal? Vet inte om det stämmer fortfarande dock, posten kanske har blivit privatiserat förresten?
Hittade ingen konkret info på deras hemsida mer än att de har uppdrag för staten.. Jaja, inte det som var det väsentliga utan att deras info var ganska korkad!!

/Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)