Image Map

15 sep. 2011

Lyckad marble=)


Borde kanske döpa om denna bloggen till Tankar och funderingar på pränt. Och en jäkla massa naglar!!

För nu på sista tiden har det tagit fart ordentligt, ingenting får sitta kvar på naglarna i mer än 3 dagar. Har så många ideer och inspiration som jag vill förverkliga så jag hinner knappt med. 

Nu ikväll blev det en omgång marble till, lite mer förfinad denna gången jämfört med första. Använde en knappnål istället för tandpetare och det gick helt plötsligt att göra finare, mindre och mer exakta mönster. 

  

 Vänster hand

 vänster tumme

 höger hand

 höger tumme

Riktigt nöjd denna gången med hur det blev, övning ger färdighet;) Vet inte hur många omgångar jag pillade och plockade med innan det hamnade på naglarna. En kal fläck på vänster pekfinger är trist men så blir det ibland, måste kommit mot när jag samlade upp resterande lack.

Lacken jag använde:

  

Nu är klockan alldeles för mycket och jag, mina naglar och Tomas behöver gå och sova så godnatt!

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)