Image Map

22 sep. 2011

Matcha prylen - blomkruka


Snodde (helt laglit vill jag tillägga) en idé från Cactus Nailpolish, matcha prylen har hon döpt den till. Man tar helt enkelt en pryl hemifrån och försöker på valfritt sätt matcha sin manikyr mot den. Ett bra sätt att komma på nya ideér utan att allt ser likadant ut. Kolla gärna in hennes blogg, både för matcha prylens skull men även för att se alla vackra lack hon har samlat på sig.

Min första matcha prylen blev mina älskade blomkrukor i vardagsrummet. Har 6 stycken likadana, inköpta vid olika tillfällen på olika utförsäljningsställen. 

  

Eftersom min samling av lack inte uppgår till mer än 50-talet än så länge så hade jag inte riktigt den rätta nyansen av brun/grå som krukan är i utan fick nöja mig med det lack som kom närmst, H&M Dust & Diamond. Mönstret är gjort på frihand med Depend lineart gold. Underlack och överlack är som vanligt nu mer Seche Vite.

  
Tyckte det hade blivit lite väl plottrigt och avvancerat att köra hela mönstret på varje nagel så jag delade upp det. Lite fri tolkning måste väl ändå vara okej eller?;)

  

  

Hur blev det då i jämförelse med krukan? Ganska bra om jag får säga det själv. Mönstret på krukan är ju inte axakt vilket var skönt när man skulle måla det på frihand.

  
Inte så tokigt va?

Många runt om på olika nagelbloggar som lagt upp bilder på sina naglar utan lack så varför skulle jag vara sämre? Korten är tagna innan dagens trimning co h manikyr.

  
Syns att de hade varit med ett tag, lite fläkta längst ut. Nu är de nerfilade halvvägs, hela och fina igen.

  

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)