Image Map

21 sep. 2011

Tidningsmanikyr bilder


Ska aldrig mer vänta med att ta bilder, lyckades självfallet hinna förstöra dem innan jag fick tummen ur och fota=(
Av någon märklig, outgrundlig anledning valde jag att inte lägga Seche Vite som topplack utan använde Sally Hansen istället. Tyckte att lacket hade stelnat men jag hade fel, fick tryckningar i lacket under natten. Att jag sen storstädat idag hjälpte inte manikyren att bli i bättre skick.

Tidningsmanikyr är löjligt enkelt. Det du behöver är en tidning och en alkoholbaserad vätska (vodka, parfym, rakvatten el. liknande).
Börja med att riva ut lagom stora bitar tidningspapper. Lacka naglarna i valfri nyans, glöm inte underlack. Vänta tills lacket är yttorrt, lägg sedan tidningsbiten i blöt ca 10-15 sek. Ta upp tidningsbiten och placera ut på nageln, stryck ut den mot nageln så trycksvärtan lossnar under ett par sekunder (ju längre dessto svartare tryck). Låt trycksvärtan torka någon minut och avsluta med ett lager överlack så det inte slits bort med en gång. 

  

Jag grundade med Seche Vite bas för att fortsätta med O.P.I Alpine Snow. Krävde 3 lager för att få det jämnt och opakt, innan dess såg det mest ut som jag kladdat ner nageln med tipex;) Är något speciellt med vita lack, tycker de är svåra att få jämna och snygg finish på, bara jag som upplever det eller någon som vet vad jag gör för fel?

  Fick som sagt tryckningar i lacket under natten vilket 
tyvär syns ganska tydligt.

  

En snygg, enkel och billig manikyr som jag tror de allra flesta klarar av att göra. Så länge man är bekväm med att använda alkohol för att doppa tidningspapper i;) För egen del tog det inte emot alls, bara kul att ha hittat ett användningsområde till flaskorna som bara står och samlar damm i hyllan.

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)