Image Map

27 juli 2010

OOS


Har inte fått något leveransbesked ännu men gissar på att vår bebis är OOS - Out Of Stock!!

Kommer att bli ett väldigt negativt inlägg så ni som är på bra humör och vill fortsätta vara det, gör nåt annat!!

Frustrationen är enorm just nu för både mig och Tomas. Vi är så trötta och slutkörda på att vänta, vänta, vänta och vänta att vi mest är irriterade. Eller rättare sagt jag är som en bålgeting och Tomas tassar mest på tå runt mig och försöker göra det bästa för att inte vara i vägen eller reta upp mig.
Vill inte annat än att få känna smärta, något som man normalt sätt försöker undvika på bästa sätt. Men att få känna smärta just nu hade varit en befrielse, det är ju ett tecken på att någonting är på G.
Nu har vi gått igenom hela långa ovetenskapliga listan på saker att göra för att sätta igång det utan resultat, så nu ger jag helt enkelt upp. Placerar mig i ett hörn med täcket över huvudet och tjurar. Vill inte längre, inte kul...

Med vetskapen om att detta inte är onormalt på något sätt, att det kan ta ytterligare 1 - 1½ vecka innan vi får träffa bebis gör det inte på något sätt lättare eller roligare. Snarare tvärtom....
Maktlöshet, frustration, tröstlöshet, besvikelse är bara en bråkdel av de känslor som svallar just nu.
Vet inte vad som är värst egentligen, det faktum att detta tar tid eller att vi var inställda på att Liten skulle kommit tidigare ön planerat från början. Förmodligen en kombination....

När jag i början av juni blev beodrad sängläge så var det ju för att Liten stannat av på sin växtkurva och jag hade känningar av förvärkar så vi skulle göra allt för att hålla den inne i magen ett tag till för att växa till sig ordentligt. Då var det fara och färde för en för tidig liten bebis, något som vi då mer eller mindre ställde in oss på för att vara något sånär förberedda. 
Nu har det ju gått åt totalt motsatta hållet istället, 10 dagar över tiden. Var inte riktigt vad vi var inställda på, kanske är därför det känns fördjävligt. Men nu har Liten fanken fått tid på sig att växa till sig inne i magen, inget tvivel om den saken iallfall!;)
De som berättat om att gå över tiden beskriver varje dag lång som en vecka och jag kan inte annat än att skriva under på det. 10 långa veckor har det varit.... 

Passa på att gratulera en familj som fått lyckan att träffa sitt lilla underverk, säger grattis till Emma, Rikard, Max och deras lilla flicka som kom till världen 21:45 igår. Gratulerar=) Håller tummar, stortår och allt möjligt annat för att det snart är vår tur!

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)