Image Map

7 juli 2010

Rekordtid på MVC


Besöket hos barnmorskan idag gav inte mycket info, kortaste besöket vi varit med om. ca 10 minuter;) Antar att det är för att det inte finns så mycket att kontrollera i detta skedet.
Det som kunde kontrolleras var tillväxten av magen (växer i takt med sin nya kurvan = bra), hjärtslagen (142 = bra) och att Liten fortfarande ligger fixerad och ligger långt ner i bäckenet. (Vet inte, kan de bli "ofixerade" efter att de lagt sig på rätt håll?)
Efter det var det inte så mycket mer sagt, vi hade inga direkta frågor att ställa. Jo vi fick full tillåtelse att föda vår Liten precis när som helst för barnmorskan, det var helt OK och min kropp verkar förberedd på det, tycker jag var himla gulligt av henne;) Bra att veta vad jag får/inte får göra.

Så vid 10 över 9 står Tomas och jag utanför MVC igen och redan klarat av dagens uppdrag, vad göra nu då? Inte ens affärerna hade ju öppnat än så vi åkte helt sonika hem igen.
Jag blev skickad i säng av Tomas då jag knappt kunnat sova inatt. Protesterade mest av ren principsak men gick snällt in och la mig (och katten), och SOMNADE. Vaknade vid 1 igen, känner mig ganska utvilad nu. Härligt att få sova på riktigt!

Tomas passade under tiden på att rensa uppfarten från allt ogräs så nu ser vi gruset igen=) Fint som attan blev det. Säger ju att han är duktig, det jag alltid sagt!

Det känns lite "bättre" i magen idag, spänner inte fullt så mycket som igår så det kanske inte är så nära iallafall. Då de flesta i gravida runt om oss verkar föda för tidigt så skulle det ju inte förvåna mig ett ögonblick om vi kommer att gå över tiden med ett par dagar. Någon måste ju kompensera för statistiken;) Vill inte ta på mig det ansvaret men har väl inget val...

Nu är det lunch på schemat för att sedan förbereda maten inför ikväll. Det mesta fixade den bäste redan igår men lite ska det väl finnas kvar för mig att göra hoppas jag! 

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)