Image Map

17 juli 2010

Deadline...


Deadline är snart passerad utan ett resultat.. Får det vara så? Är det verkligen OK?
Tycker nog inte det, inte alls faktiskt!

Vet att det här med beräknat förlossningsdatum inte är ett givet leveransdatum men att passera detta datum är psykiskt påfrestande. Börjar bli nervös, på riktigt. Riktigt på riktigt.
Innan idag så har det fortfarande legat framåt i tiden, nåt som kommer att hända framöver. Nu när det datumet är passerat så ligger det ju helt plötsligt bakåt i tiden. Det innebär att redan borde ha hänt och kan ske nu när som helst. Det finner jag mycket skrämmande!! 
 Ju fler dagar det kommer att gå över tiden och ju mer övermogen jag blir desto mer nervös kommer jag bli. Så det hade inte skadat om det satte igång nu väldigt snart. Det ända jag kan fokusera på nu är förlossningen och det är inte nyttigt för psyket, det kan inte vara bra att vara så här nervös och rädd... Usch. 

Till råga på allt så har det åskat från och till hela dagen, inte heller nyttigt för mina nerver. Tyvärr verkar det som att Liten är lika rädd för åskan som mig eftersom den bestämt sig för att stanna inne ett tag till.

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)