Image Map

17 apr. 2011

3 minuter senare...


Strålande väder har det varit i vår by idag vilket passade väldigt bra då vi var tvungna att byta till sommardäck för att inte vara olagliga på vägarna. Så Tomas bytte däck och jag tvättade bilarna, får ju dela lika på arbetet. Jag vet inte vem som slet mest under dagen men vi sitter bägge två som två utslagna potatisar i soffan nu när kvällen har kommit. 
Kände att jag hade försummat min lilla oranga fara som jag knappt aldrig kör längre så den fick en ordentlig genomgång idag. Tvättning, putsning och vaxning så nu blänker den som ny ute på uppfarten, tror den är glad över den fina spa-behandlingen.
Den stora bilen fick bara en snabbtvätt, behovet var inte lika stort på den.

William har varit med ute hela dagen, i vagnen och filt på gräsmattan. Han är krönt till förste mossrivare, det verkar vara helt galet kul att riva upp mossan, gång på gång på gång... Men duktig som han är så åkte inget i munnen=)

Väl inomhus idag så har det fortsatts att öva på krypningen, kan väl egentligen inte säga att han övar längre för det går som en dans. Resa sig upp mot allt man tänkas kan är nu nästa moment. Detta momentet gör hans mamma något mer nervös, han har ju inget som helst konsekvenstänkande!!

-Vad händer nu när jag släpper bordskanten med bägge händerna och försöker vrida mig bakåt utan att ha någon balans? 
OJ!! Jag trillade visst och slog mig jättehårt i huvudet, det gjorde ju ont.... Mamma!!

3 minuter senare...

-Vad händer nu när jag släpper bordskanten med bägge händerna och försöker vrida mig bakåt utan att ha någon balans? 
OJ!! Jag trillade visst och slog mig jättehårt i huvudet, det gjorde ju ont.... Mamma!!

Avslutade kvällen på ovanstående sätt, som tur var bara en gång. Det hann inte bli någon retur då jag tog upp honom i knät och vägrade släppa ner honom igen. 

Nej nu är det faktiskt söndagkväll, sonen sover och jag tänker se om den kära sambon är upplagd för lite söndagsmys i soffan. Tror att det även kan vankas lite nybakad kladdkaka=)

 
/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)