Image Map

14 feb. 2013

Valentine nail art

Alla hjärtans dag är inget som vi firar med nallebjörnar och choklad i vår familj. Möjligen att det blir en extra lång kram och puss innan sängdags. 
Anledningen till detta är att jag fyller år i slutet av januari och sen har vi årsdag i slutet av februari. Det blir så väldigt mycket av det goda och romantik är inte riktigt vår grej. Inte den där Hollywoodromantiken med rosblad och champange i alla fall. 

Detta hindrar mig inte från att fixa lite speciella naglar dagen till ära. Det finns ju gott om andra människor som firar alla hjärtans dag. Och tanken är ju vacker, ungefär lika vacker som jag tycker min nail art blev.






Water marbeln blev inte alls som bilden i mitt huvudet, grymt besviken var jag över detta. När jag hade lekt färdigt med glitter och dottingtool ändrade jag åsikt och var istället väldigt nöjd. Inte ofta jag är uttalat nöjd med en nailart men det är jag denna gången. Kan det vara all kärlek som är i luften?

/Lela


47 kommentarer:

  1. Wow så vackra naglar! Water marblen har du lyckats jättebra med, påminner lite om en polkagris klubba och dom är ju också vackra att titta på :-) ärligt så vill jag inte äta upp dom för att dom är så fina att titta på. .... Tre alla ♥ dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket:D
      Och jag håller med, polkagrisar är både vackert och gott.

      Hoppas du hade en trevlig alla <3 dag.

      Radera
  2. Trevlig alla ♥ dag, ska det vara. .....skriver från mobilen. Kram

    SvaraRadera
  3. Så himla fint, jag ska fortsätta öva på det här med marbling. Kanske också skulle lagt på lite glitter på min. Din manikyr är i alla fall väldigt älskvärd :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glitter ovanpå en marble är dessutom ett enkelt sätt att dölja någon liten sakvank här och var:)
      Tack så mycket, är galet förtjust i den själv:) (inne på tredje dagen med den på nu, ids inte ta bort den)

      Radera
  4. Nä, jag hade gillat din nail art oavsett vilket dag det varit! Tycker du har rätt att vara nöjd, för den blev jättesöt och lite flickig. Fint med hjärtanen och glittren. Ser nästan lite godislikt ut också som humanagel skrev. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du gillade den:)

      Radera
  5. Oerhört vackert!! Du har lyckats riktigt bra!

    SvaraRadera
  6. Galet snyggt Lela! Den manikyren borde du vara väldigt nöjd över :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, tro mig det är jag:)

      Radera
  7. Så jäkla snyggt! :) Nu blir jag också sugen på att testa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Tycker jag absolut att du borde göra:)

      Radera
  8. Det var en jättefin marble som du har fått till! Och de små hjärtana i hörnen blev verkligen som grädden på moset, mycket fint designat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev verkligen en lyckad kombination av marble, glitter och dekoration:)

      Radera
  9. Åh vad fint! Jag skulle ge en hel del för att få ha dessa naglar ett par dagar - du borde verkligen vara supernöjd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är välkommen på besök så kanske jag lyckas upprepa manikyren:)

      Radera
  10. Men guuu så SNYGGT!!!...även om det är liiite romantiskt...;)

    /Annika F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naglarna får kompensera den hollywoodromantiken vi inte har i vårt förhållande;)

      Radera
  11. Jättesött! Fina färger och glittret var pricken över i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, är så nöjd själv:)

      Radera
  12. Jättefint! Ser ut som godis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dekorationsgodis i så fall, för inte vill man äta upp så fint godis;)

      Radera
  13. Jättefint Som små alla hjärtans dag karameller. Glittret gav det verkligen det lilla extra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var lite nervös innan jag vågade lacka med glittret, det kunde bli både bra och dåligt. Och det blev ju jättebra:)

      Radera
  14. Du är verkligen en mästare på water marble, även om det inte blev som du tänkt dig så blev det ju hur snyggt som helst. Jag gillar verkligen glittret och de små hjärtana som gör manikyren unik. Skitsnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mästare är stora ord, tack så väldigt mycket:)
      Kombinationen av alltihopa blev verkligen lyckad.

      Radera
  15. Åh, det här var kanonfint! Önskar jag hade tålamod att watermarbla oftare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:) Ja marbla kräver ju både tid och tålamod men det är ju så värt det i slutändan:)

      Radera
  16. Otroligt snyggt! Finaste water marble jag har sett :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket. Suger åt mig som en svamp och bockar djupt:)

      Radera
  17. Superdupersnyggt! Jag är grymt imponerad!!

    SvaraRadera
  18. Jahaja. Fett avundsjuk på din förmåga att watermarbla. Blir alltid en hög med guck när jag försöker :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Avundsjuk ska du inte vara, det är inte alltid att resultatet blir så här bra.

      Det stelnar ihop i en klump eller? Vad använder du för vatten? Om du inte redan testat så pröva med flaskvatten istället för kranvatten. Och sedan gäller det att jobba snabbt som attan innan lacken hinner stelna och klumpa ihop sig.

      Radera
  19. Väldigt snygg manikyr, vad du är duktig!

    SvaraRadera
  20. Ååååh så läckert!!! Gillar att du utöver den jättesnygga marblingen dessutom lagt ner lite extra jobb på att piffa till det hela.

    SvaraRadera
  21. Asså det här var så snyggt! Super fin färgkombo :D

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)