Image Map

5 feb. 2013

Depend - 2048 Mirror

Detta är ett intressant lack, ur flera aspekter. 



2048 är ett blyetrsgrått foil lack som nästan ser lite melerat ut när det kommer på naglarna. Snyggt enligt min bedömning. Två lager och bra torktid. 




Jag gillar att det är så ojämnt i färgen, nästan så det är svårt att bedömma vilken färg det faktiskt rör sig om. Kom fram till att det rör sig om grått i basen till slut. 




Ska bjuda på en bonusbild denna gången för det är här det mest intressanta kommer in i bilden. Penseln i min flaska var helt galet sned, ett under att jag lyckades lacka med den så pass bra som det ändå blev. Det är nämligen inte lätt att få lacket där man vill när penseln ser ut så här. 



Hade det varit ett dyrare lack hade jag reklamerat den. Nu kostade den inte många kronor och det går ju alltid att hälla över det i en tom flaska om man skulle vilja så jag struntade i reklamationen. 

Inköpsställe: Ge-Kås
Kollektion: Depend Mirror 2012

/Lela

14 kommentarer:

  1. Fin färg, det är nog bra att det är en något ojämn färg, för det gör den intressant tycker jag. :-)
    Synd med den sneda penseln, men du fick ju till det snyggt trots allt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar den där melerade känslan i lacket:)

      Radera
  2. Det här var mycket finare än vad jag förväntat mig.

    SvaraRadera
  3. Alltid trist med defekta penslar. Lacket är dock mycket snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt tråkigt, tur i detta fallet att det inte rörde sig om något dyrare lack. Väldigt snyggt, tack:)

      Radera
  4. Lacket ser väldigt snyggt ut. Tråkigt med penseln bara.

    SvaraRadera
  5. Det här lacket var riktigt snyggt! Men tråkigt när penslarna är defekta. Den värsta penseln jag har råkat ut för är i ett HITS-lack där stråna spretar åt alla håll och kanter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. HITS är väl inte direkt kända för sina fenomenala borstar om jag minns rätt. I de fallen känns det betydligt värre än ett Depend från Ge-Kås.

      Radera
  6. Snyggt, men surt på penseln... men men... är det från Gekås så överlever man ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så kände jag också även om det var frustrerande just där och då.

      Radera
  7. Åh, på min dator ser det nästan grönt ut.. Framför allt på närbilderna..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle nog vilja säga att det finns en svag svag grön nyans i det gråa men inte så det slår igenom.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)