Image Map

7 feb. 2013

Gästnaglar

Denna veckan har varit lätt galen. 16 timmars övertid på tre dagar, inte utan att man idag den fjärde dagen är helt urvattnad. 
Strax innan jul fick jag nya arbetsuppgifter och idag var det lansering av det interna och externa arbetsverktyget vi jobbat med. Och jisses i min låda vad en lansering kräver energi... Men det gick bra och vi fick bra respons så nu är det bara att pusta ut, samla ihop sig och fortsätta jobba för att bli ännu bättre. 

Med det sagt så kan jag avslöja att det inte blivit mycket naglar målade i denna veckan. I princip inget alls faktiskt. I söndags däremot byggdes det dessto mer naglar. Först var kollegans fru här och senare på kvällen en vän/kollega.


Kollegans frus nagalar.
  Vita tippar med rosa gele över. Tycker själv att hennes naglar blev riktigt bra, jämna och fina. 

Ett par timmar senare var det dags för nästa. Hon har kortare nagelbädd och hade inte mycket utväxt. Det i kombination med att jag inte hade några helt genomskinliga tippar hemma var inte den bästa. 



Hade hoppats på att det rosa gelet skulle tagit bort mer av kanten på tippen. Som synes gjorde den inte det utan skarven syns tydligt. Så besviken och irriterad jag blev över det (och hon också även om hon inte uttryckte sig på samma sätt, hon var mer diplomatisk). Inte hade det gått att rädda det med vit gele heller, smileyn hade ju hamnat nere på halva nageln. 
I övrigt blev det bra, de blev också jämna och fina i gelen och inte allt för tjocka längst ut. 

Men nu är det jag som surfar runt på eBay för att beställa hemma genomskinliga tippar så vi slipper fler såna här resultat. Nu på en gång, eBay här kommer jag!!

/Lela

8 kommentarer:

  1. Nä, det sista blev väl inte så lyckat ;-) Hon får ha nagellack över helt enkelt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte rent visuellt iaf. Hon hade lack på när jag mötte henne på jobbet någon dag;)

      Radera
  2. Den första var jättesnygg i alla fall! :)

    SvaraRadera
  3. andra bilden skulle du ju slipat mera,,så man inte ser tippen ju, använder dessa tippar alltid och man får slipa tills de inte syns, jämna ut ihop med den egna nageln

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saken är den att jag inte har slipat alls, varken på den övre eller undre bilden. Problemet här är att tipparna på den undre bilden varken är vita eller klara utan något mitt i mellan.
      Men absolut hade man kunnat fila en del, dock hade inte skarven försvunnit helt och hållet tror jag.

      Radera
  4. Jag tycker du börjar bli duktig på detta nu. :) Men klart övning ger färdighet, och givetvis är det olika händer olika svåra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, kul att höra. Det känns bättre och bättre för varje gång nu. Börjar hitta lite teknik, sen blir det inte alltid som man vill. Men ibland måste man misslyckas lite för att ta lärdom också.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)