Image Map

10 feb. 2013

NailArt Sunday

Nu har jag varit borta ett tag igen, det var inte min mening. Men jag har varit så gruvligt trött i slutet av veckan och i fredagsnatt vaknade den lille i familjen och grät hysteriskt för han hade så ont i halsen. Så hela dagen igår gick till att sitta i soffan och titta på Disney junior tillsammans med en febersjuk liten pojke. Han verkar redan vara på bättringsväg, en heldag i soffan verkade göra susen. 

På naglarna just nu sitter jag med ett duokromt lack på vänster och nakna naglar på högern, det blev ingen nailart gjord under helgen. Så jag bjuder på ett prickigt bidrag istället. När det var prickar på temat för ett tag sedan gjorde jag två versioner men denna tog sig inte hela vägen upp på pallen. 



I kväll ska Tomas och jag tillsammans med några av hans kollegor och titta på Al Pitchers Påtår tour i grannstaden. Ska bli riktigt roligt, hoppas han är lika kul som han är på TV. 

Eftersom vi kommer komma hem ganska sent så hinner jag kanske inte länka alla under dagen, de som inte hinns med idag kommer länkas upp under morgonen imorgon istället. Hoppas det är okej. 



/Lela

42 kommentarer:

  1. Förkylningarna springer ju tätt nu, jag sitter och hoppas för fulla muggar att jag ska hålla mig frisk men vet att det bara är en tidsfråga.

    Jag brukar ibland också göra två nail arts. Ibland kan jag ha flera tankar och sen blir det inte som man tänkt sig på den ena men tar ändå kort och gör sen om på en ny plan och bana som man till slut blir nöjd med. :)

    Gillade din prick-nail art, kändes somrigt och grönt. Lite tropiskt kanske. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har man tiden på sin sida och hinner med dubbla manikyren. Det händer inte speciellt ofta;)

      Radera
  2. Jag är också med!

    Uuuh gillar det gröna. Håller med Gelic. De känns somrig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grönt är en favorit som sällan slår fel:)

      Radera
  3. Åh, jag gillar dina prickar. Jag har kommit på att jag ÄLSKAR prickar sedan jag fick mina dotting tools (TACK!) och jag vill typ göra prickiga manikyrer hela tiden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att du fick ordentligt med inspiration i din vinst:) Varsågod. Prickar är en tacksam manikyr, kul och enkelt att göra och resultat blir ofta slående!

      Radera
  4. Vilken snygg design! Jag gillar att raden av mörka prickar bryter av, eller hur man ska säga, på ett snyggt sätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv tycker jag att de mörkgröna prickar är lite missplacerade men det är kul att höra att du tycker annorlunda.

      Radera
  5. Det där var snyggt! Jag gillar ju grönt och det var snyggt med en accentrad med svarta prickar.
    Jag är med idag! Jag kör lite Alla Hjärtans Dag inspiration ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fler som gillar det jag tyckte var lite missplacerad:)

      Radera
  6. Prickiga manikyrer är så snyggt! Grönt är ju så härligt!

    SvaraRadera
  7. Jag är också med idag! :) Och jag håller med tjejerna ovan, grönt är skönt! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller också med, kanske vi skulle starta en nagelkör?;)

      Radera
  8. Riktigt snygga dottade naglar, vilken tur att du tog bilder på dem förra veckan!
    Hoppas att sonen blir bättre snart, men fram tills dess - njut av att sitta med honom i soffan och kolla på Disney! Massa mys ju! (Och dessutom blir ju allt bättre om man bara bestämmer sig för att njuta av det istället för att gräma sig över allt annat man inte kan/hinner göra! ;))

    (tänkte skriva att jag är med på Nail Art Sunday idag, men såg att du tydligen upptäckt det ändå - härligt! =))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:)
      Svårt att mysa tillsammans med honom, han är väldigt bestämd med att sitta själv i soffan. Först när han börjar bli extremt trött som man möjligen kan få upp honom i knät och mysa en snabbis;) Men man får en del annat undanplockat och gjort som typ vika tvätten. Praktiskt.

      Jag har mina källor (bloglovin;))

      Radera
  9. Mysdagar i soffan hjälper mot det mesta. Hoppas han kryar på sig fort lillgrabben.

    Jag gillar dom här pricknaglarna jättemycket. Underbar grön färg. Vilket lack har du som bas?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysdagar är det bästa, synd att jag inte får mysa så mycket bara;)

      Helt ärligt så minns jag inte riktigt men jag tror att det är China Glaze - Tree Hugger. En favorit i det mellangröna registret.

      Radera
  10. Jag tycker det är en underbar nail art och jag älskar ju grönt.

    Jag såg att du upptäckt att jag är med på nail art idag! :-)

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Ann-Sofie! Vi har haft en bra helg trots sjukdom.

      Radera
  11. Väldigt jämna fina prickar! Jag kör på blocknaglar idag! (http://varavacker.blogspot.com)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blev inte så tokiga de där prickarna:)

      Radera
  12. Inget kul med feber alls, får hoppas att han blivit helt återställd inom kort :)
    Är med även denna vecka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inge vidare alls, han verkar dock vara på fötterna igen. Feberfri hela dagen men lite hängig fortfarande. En dag till hemma så är vi nog helt på banan sen igen:)

      Radera
  13. Jag är med för första gången idag! Har egentligen inte så mycket tålamod för NailArt, men dottingtool har jag blivit riktigt sugen på efter alla prickar den gångna veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, alltid lika kul med nykommlingar:)

      Radera
  14. Ja ibland är det tur att man har några bilder på spar =P
    Jag är också med idag och fick testat mina Dotting tools =D Inte lika jämna prickar som dina men övning ger färdighet =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bildarkiv är nästan ett måste för att överleva ibland:)
      Övning ger färdighet och så har man kul under tiden!

      Radera
  15. Jag är med idag, visar också gamla prickar, fast väldigt mycket äldre än dina... Gillar att du har gjort en gradient i prickarna, det var riktigt snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, vad glad jag blir:)

      Radera
  16. Blir mer och mer sugen på att göra prickar, dina är snygga!
    Snyggt med olika färger på prickarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kör igång och kör så det ryker. Prickar är enkelt och snyggt:)

      Radera
  17. Det var denna manikyren man skymtade i något inlägg då när prick-temat var! Jag såg den då och tänkte "varför visar hon inte den manikyren?" för jag tyckte den såg väldigt fräck ut. Snyggt! Jag är glad att du visar den nu :) Hälsa Al Pitcher från mig ;)

    Jag är med idag, med en himla långt inlägg. Jag har gjort en recension på ett set med nail art lack som jag fick av min mamma i julklapp. Så jag har hela 5 enkla nail arts med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha kul att du uppmärksammade den:) Det var mycket riktigt denna som skymtade förbi och nu får du se den på riktigt.

      Jag hade inte chansen att hälsa från dig men jisses vad jag skrattade! En galet rolig föreställning:)

      Radera
  18. Oh, vilka fina prickar!! Fina färger också! Det är skönt att ha någon manikyr liggande för de dagarna då man inte hinner måla om naglarna.

    Jag är med idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nästan ett nödvändigt ont ibland för att kunna överleva som bloggerska, att ha lite bilder liggandes på hög:)

      Radera
  19. Åh, vad snyggt!! Du lyckades väldigt mycket bättre med din prickiga manikyr än vad jag gjorde. Och idag är jag äntligen med också för första gången. Yay!!

    Hoppas lillen kryar på sig ordentligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kul när ni hittar hit och är med för första gången, jag blir så glad:)

      Äsch, dina prickar var inte så illa som du får dem att framstå som. Du är hård mot dig själv!

      Radera
  20. Usch för sjukdomstider! Många som inte är helt krya nu. Väldigt snygg manikyr i alla fall, gillar att du har valt grönt på grönt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjukdomstider kommer alltid olägligt, och inte är det kul under tiden heller:(
      Tack så mycket, det var snällt sagt.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)