Image Map

24 feb. 2013

NailArt Sunday

Denna vecka är det fritt val vilket kändes som en befrielse. En intensiv och inte alla gånger speciellt roliga vecka är strax till ända, väl mött en ny och friskare vecka. Tänk vad jobb kan ställa till det för humöret!
Hemma håller vi på att renovera sovrummet vilket har gjort att natten har spenderats i gästsängen istället för vår vanliga säng. Men innan denna dagen är slut hoppas jag åter kunna sova i min vanliga säng och ha en garderob att stoppa in mina kläder i, vilken lyx.

Lördag kväll, spacklet torkar, ögon går nästan igen av sig självt, Facebook går på högvarv. Där någonstans var det dags att ordna med en nailart så det fick bli en enkel utväg. 

Lite glitter i form av China Glaze - Fairy Dust på tipparna och dekaler med blommor, fjärilar och stenar på det. Inte helt tokigt faktiskt, sötare än vad jag hade förväntat mig. Inte varje dag det visas så avskalade naglar här på bloggen. 



Hoppas verkligen att ni andra har haft en trevligare vecka än jag haft och att ni haft mer energi till era kreationer. Sen ska det bli spännande att se om det kommer några bidrag från Instagram/Twitter idag efter diskussionen igår



/Lela

41 kommentarer:

  1. Härligt söt manikyr :) gillar din nagelform massor... Jag är med idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack igen:) Just nu är jag själv väldigt nöjd med formen på naglarna.

      Radera
  2. Känns vårigt med fjärilar :-) Ger hopp om framtiden trots all snö. Inget bidrag än men ska försöka få ihop något under dagen, har lite tankar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har mitt bidrag också kommit upp :-) http://jamalumi.blogspot.se/2013/02/nailartsunday.html?m=1 är länken.

      Radera
    2. Vårigt är väl inte riktigt vad vi här nere i söder upplever just nu bara;)

      Radera
  3. Gulligt och jag gillar också både längden och formen på naglarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:) Formen är jag som sagt själv väldigt nöjd med just nu, får de växa till sig en bit till bara så är längden också bra;)

      Radera
  4. Faktiskt fint! Jag deltar med en gradient idag! (http://varavacker.blogspot.com)

    SvaraRadera
  5. Nu är jag med! :)

    Jag tyckte denna nail art kändes väldigt vårig,tänker mig att den skulle passa som brud/tärne-manikyr. Väldigt gullig, söt och mjuk på något sätt. Jag gillar såna här dekaler, bara att klistra på och vips så har man höjt manikyrens look jättemycket på bara ett kick. Som att stämpla fast snabbare och säkrare resultat. :) Blev genast lite sugen på att använda mina nu! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den skulle absolut kunna fungera som en manikyr på ett bröllop, händer något men är inte så det sticker ut.

      Dekaler är praktiska, har hur många som helst men använder de sällan. Mest för att jag byter lack så ofta att det känns onödigt att "slösa" på dem tror jag;)

      Radera
  6. Vad sött det blev! Jag har också de där stickersarna nånstans i min just nu röriga Helmer ;)
    Jag är med idag! Inte med dessa stickers utan med randiga tippar :D
    Å jag är med via min blogg som vanligt :) Inga nymodigheter där inte ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Tror de kommer från ett flerpack från Kiss köpt på Ge-Kås för längesedan.
      Alla mina tillbehör har fått flytta ner i små behändiga plastlådor från barnavdelningen på IKEA. Helmerbyråerna är vigda åt flaskor.

      Radera
  7. Det blev så snyggt och stilrent på något vis. Gillar det verkligen.
    Jag är med idag!

    SvaraRadera
  8. Tjena tjena hallå, t o m lilla jag har lyckats med nailart och deltar idag :) Tycker ditt eget bidrag är enkelt och stilrent och bevisar att det enkla kan vara väldigt fint, heja stickers!

    SvaraRadera
  9. Åh, vad sjukt snyggt! Sån manikyr skulle jag velat haft nu.
    Och jag är också med idag, tidsinställt eftersom jag befinner mig i Götet, men vad gör man inte?
    Första gången jag blogsurfar på mobilen också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är inte så avanccerad Elin så det fixar du på ett ögonblick:) Tror de säljer dekaler i Göteborg också;)

      Radera
  10. Åh den här manikyren får mig att tänka på ett vår bröllop =)
    Jag är också med idag =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fler som tänker bröllop, kan det anas vår i luften ändå?;)

      Radera
  11. Jag tycker att det här var jättesnyggt trots att det var en mer "enkel" nail art :)
    Jag är med i vanlig ordning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det enkla snyggare än det mer avancerade. Men det känns inte lika kul att visa upp;)

      Radera
  12. Så fint! Denna vecka är jag äntligen med igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och vad trevligt med finfrämmat:)

      Radera
  13. Väldigt fint :) jag är med för första gången :D!

    SvaraRadera
  14. Väldigt fint och vårigt. :)
    Jag hann vara med även om det blev ett väldigt sent inlägg idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sent eller inte spelar ingen roll så länge det är söndag:)

      Radera
  15. Vilka fina dekaler! Mycket snygg manikyr!
    Jag är med idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de var inte så dumma de där dekalerna, tack så mycket:)

      Radera
  16. Läckert!

    Idag är jag med :D

    SvaraRadera
  17. Är med idag, haha, hade fram exakt likadana stickers o kollade på i förmiddags innan jag valde vad naglarna skulle målas med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Tur att det inte slutade med samma då, roligare med variation:)

      Radera
  18. Mycket fin dekoration! Jag är med idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina ord från dekalernas drottning:)

      Radera
  19. Men herregud! Det är redan måndag och jag har glömt att meddela att jag hängde på gårdagens Nail art sunday.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejmen vafalls?! Klart att du du ska med i listan ändå, man kan inte komma ihåg eller hinna med allt:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)