Image Map

17 feb. 2013

NailArt Sunday - Converse

Möjligt att det inte blir så många deltagare idag, majoriteten verkade bli lite avskräckta av temat. Inte visste jag att Converse var så kontroversiellt.

Själv gillar jag Converse men inte så till den milda grad att jag inte kan ha något annat på fötterna. Tycker det är snyggt när våren börjar närma sig och alla färgglada Converse kommer fram ur garderoberna. Snyggt till jeans, till kjol, till shorts, ja det är snyggt till mycket. Så länge de är hela och rena det vill säga. 

Jag har gjort en version av Conversenailart tidigare, ni kan se den här om ni är nyfikna och missat den. Det var nästan ett år sedan så jag tyckte det var dags igen och denna gången lite mer förfinad. 




Inspiration är från den svarta skinnmodellen, där finns alltså inte den klassiska vita gummitåhättan. Som nailart är den klassiska modellen mer effektfull men jag gillar denna varianten väldigt mycket. Kontrasten mellan den matta och blanka var tydligare i verkligheten, kameran ville inte riktigt fånga upp det. 

Så, vilka är ni nu som vågade er på att göra en nailart med Converse? Ser fram emot att se om ni valt den klassiska modellen eller kanske rent av hittat någon mer fantasifull tolkning av temat!



/Lela

22 kommentarer:

  1. Du, det här var riktigt, riktigt snyggt!

    Alltså jag är med idag, men med en mycket fri tolkning.

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt!!!! Jag tycker att din modell är riktigt effektfull, men så är jag också väldigt förtjust i kontrasterna mellan matt och blankt.

    SvaraRadera
  3. Va coola! Matt och blankt är så snyggt! Det här var mycket snyggare än din förra Converse-mani.
    Jag är också med idag, men mitt inlägg går inte live förrän 10 eller 11. Minns inte riktigt ;)

    SvaraRadera
  4. Mitt bidrag kommer ikväll, jag e i Malmö utan dator, men med kamera och lack som tur e :-)

    SvaraRadera
  5. Riktigt, riktigt snyggt! Det här skulle jag vilja göra på mina naglar. Jag vågade mig på att vara med idag trots temat. :)

    SvaraRadera
  6. Ja detta var juh förstås en fin ide =D Nu kan jag nästan säga att jag gillade conversskor =P. Vad är det för matt svart lack du använt? letat s¨efter ett matt men hittar inte =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett matt överlack borde väl vara enklast att använda?

      Radera
    2. Det är matt överlack jag använt i denna manikyren. China Glaze Matte Magic, finns på KICKS. Brukar vara lite undangömt men det finns. Tror även att Åhlens har just CG.
      Depend ska ha en variant också men jag har inte testat det själv.

      Radera
  7. Även jag är med idag. Mitt inlägg är redan uppe :)

    Supersnyggt och en häftig variation till den klassiska tolkningen.

    SvaraRadera
  8. Åh, vilka snygga skor du gjorde! Jag visste inte ens att det fanns Converse i skinn :)
    Jag är med idag precis so vanligt. Dock med färgglada skor :)

    SvaraRadera
  9. NU är jag med! :D Kan ju inte missa en nail art sunday även om temat är "svårt". ;)Å andra sidan kan jag tycka att det är kul med svårare varianter också ibland, om varje söndag hade tema streck eller prickar så skulle ju det bli tråkigt i längden. Och som du kommer se (om du orkar läsa den övre texten) så går det att hitta på MASSOR på temat converse också, som inte behöver vara så avancerade, även om jag sen gick på skotemat. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och, gillade den matta varianten av converse också. Riktigt snyggt, matt och blankt ihop är ju verkligen en hit! Mer sånt! Kanske tom kan vara tema någon gång i framtiden.

      Radera
  10. Sååå snyggt med matt bas, det var otroligt läckert.
    Jag är faktiskt med idag, även om jag inte blev nöjd med det...:-)

    SvaraRadera
  11. Snygg nail art du fått till! Gillar kontrasten mellan matt och blankt. Även jag hänger på denna söndag och har efter mycket funderade gjort en nail art kopplat till temat :)

    SvaraRadera
  12. åååh, galet snyggt ju! älskar det!
    Men hahaha, jag ogillar när Converse är nya och rena, de SKA vara rockigt slitna! (inte så de faller isår helt kanske!) ;P

    SvaraRadera
  13. Vilka snygga Converse som du har fått till! Och unika också, har inte sett den varianten på naglar förr! :) Jag har också hakat på temat idag, tycker att det var ett kul tema :)

    SvaraRadera
  14. Ja det här var ingen lätt utmaning, men jag är med idag med :)

    SvaraRadera
  15. Sådär! NU är jag också med!

    SvaraRadera
  16. Det var en häftig variant på Converse skorna :) Mycket snyggt med kontrasten mellan matt och blankt!
    Jag är med idag :)

    SvaraRadera
  17. Vilken snygg tolkning! Jag hade tyvärr inte tid i helgen att hänga på, annars hade jag gärna gjort något då jag gillar Converse =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)