Image Map

25 feb. 2013

KIKO - 300 Pearly Malachite Green

Något smarthuvud bestämde sig för att ge detta lacket namnet green i slutet. Den personen måste vara färgblind för KIKO - 300 Pearly Malachite Green är inte det minsta grönt, snarare väldigt väldigt blått.


Och blått är ju just den färgen som florerar flitigt i bloggvärlden så här på en måndag. Tidigare var det Mrs Data som stod för värdinneskapet, från och med idag är det Nailorama som tagit över. Till detta säger jag lycka till och hoppas hon kommer att trivas med sitt nya värdinneskap. 



Vad har jag att säga om huvudpersonen idag då? Har lite blandade känslor för detta. Färgen är helt okej, det diskreta skimmret gör det lite mer intressant. Att det sedan kräver tre lager för att uppnå vettig täckning känns inte bra. 

Egentligen är väl inte tre lager så farligt men formulan är så tunn att det känns som en evighet att lacka med det. Drömformulan som jag upplevt på det övriga KIKOlacken finns alltså inte här. 



Inköpsställe: KIKO-butik i Barcelona

/Lela

8 kommentarer:

  1. Lagom snyggt, men inte WOW.
    Tack :-) Jag trivs redan! jag älskar ju blått :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det var riktigt fint!
    Men idiotiskt namn. Malakit finns ju både i blått och grönt, men heter det nåt med grönt borde det inte vara blått...

    SvaraRadera
  3. Tycker det var en fin blå färg,lite udda i mina ögon.Kanke på grund av namnet ;-) Synd bara att det var så tunt....

    SvaraRadera
  4. Fast jo, visst finns det väl ett par droppar grönt i detta? Men att kalla det grönt är verkligen att ta i, det är i huvudsak blått.

    SvaraRadera
  5. Tycker det var riktigt snyggt och inte är det mycket grönt i det iaf....

    SvaraRadera
  6. Namnet är ju ungefär hur intetsägande som helst (Och fel..) men lacket är fint!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)