Image Map

27 feb. 2013

Flormar - DC 05

Vi kör slut på de duokroma jag har på lager och jag har sparat det bästa till sist. Den jag tycker är bäst alltså, DC 05. 



Detta är motsatsen till DC 02. Här är det grönt som ligger i botten och slår över i guld. Effektmässigt är de ganska lika, det var inte svårt att få den till att skifta färg. Tunnare formula än de övriga för här krävdes det tre lager. 





Övergångarna är så mjuka och fina tack vare att färgerna är milda. Inga vassa eller skarpa kanter utan de flyter nästan ihop med varandra. Jag tycker detta är ett väldigt vackert duokromt lack.




Inköpsställe: Flormar

/Lela

14 kommentarer:

  1. Väldigt snyggt! Gillade att det var tydligt mer grönt än guld

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillade också det. Och att den var så mild i färgerna.

      Radera
  2. Så himla snyggt med gröna duokroma!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grönt över huvudtaget är en höjdare:)

      Radera
  3. Jag gillade också att det var mer grönt än guldigt! Ursnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den gröna färgen är ju dessutom så vacker:)

      Radera
  4. Detta gillade jag verkligen! Håller med om att du sparade det bästa till sist av dem! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Ibland är ju inte det man själv gillar samma som alla andra gillar;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)