Image Map

11 feb. 2013

China Glaze - Turned Up Turquoise (Neon)

Hur kan man motstå ett lack som heter Turned Up Turquoise? Är man som jag en turkosälskare så går det helt enkelt inte, bara måste ha det.



Inte helt enkelt att lacka med och få ett snyggt resultat. Fyra lager hann det bli innan jag kände mig hyffsat nöjd. Och då är det som ni kan se fortfarande lite stripigt på sina ställen. 




Eftersom det är en neon och torkar halvmatt så är det givetvis inget topplack på bilderna. 
Gillade detta, känns udda. Jag hade nog förväntat mig en mer ärtigt grön nyans men blev förvånansvärt förtjust i denna lite mildare variant. 




Inköpsställe: transdesign.com

/Lela

28 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig färg det här har. Den ser ut att verkligen pigga upp nu i vintermörkret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den utomordentligt tjusig:)

      Radera
  2. Åh vilken härlig färg! Nu längtar jag efter sommaren...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte utan att man vill ha bort det där vita som ligger på gräsmattan.

      Radera
  3. Det här var läckert!! Härlig färg och en cool finish!! Det här vill jag också ha! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både finishen och färgen är underbar:)

      Radera
  4. Underbar nyans! Min lackälskande vän Goldie bär det här just nu! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, nu blev jag nyfiken. Vem är Goldie?:)

      Radera
  5. *sjunger* På havets vågade vågade våg så skummet yrde...

    Turned Up Turquoise får mig att tänka på vatten i karibien och gula drinkar och och... Åh, nu vill jag resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, det är du och min tvååring;) Hihi, förlåt.

      Radera
  6. Matta lack letar sig mer o mer in på min vill ha lista....detta oxå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar matta lack väldigt mycket, dumt att man inte använder dem mer bara.

      Radera
  7. Det där var ju riktigt snyggt. Känner inte igen att jag sett det tidigare heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är inte svår att få tag på men tillhör väl kanske inte heller det vanligaste från ChG. Men finns på TransDesign till exempel.

      Radera
  8. Verkligen snyggt! Det matta gjorde sig bra på det här lacket tycker jag men kan tänka mig att det är snyggt med topplack över med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om skimret följer med genom topplacket kan det nog göra sig så också, det tror jag.

      Radera
  9. Oh, snyggt! Inte sett detta lack innan tror jag. Jag gillade förvånansvärt färgen och det matta. Känns lite som färgen på vissa sköljmedel. Kan tänka mig att skaffa detta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sköljmedel är ju inte helt olikt. Kan nästan känna doften från naglarna:)

      Radera
  10. Riktigt läcker finish på det

    SvaraRadera
  11. OMG. Jag gillar detta lacket sjukt mycket! Riktigt snyggt både färg och finish! Älskar att det är lite halvmatt också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är den halvmatta finishen som gör det extra snyggt tycker jag:)

      Radera
  12. Det var så länge sedan att jag nästan glömt bort att det fanns, tack för påminnelsen. Vill minnas att det är fint och udda även med topplack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod:) Hann aldrig pröva det tillsammans med överlack men jag kan absolut tänka mig att det är snyggt då också.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)