Image Map

18 feb. 2013

Flormar - DC 02

När jag stod där i den trånga parfymeributiken och valde bland alla skönheter de hade så drogs mitt öga till denna, DC 02. Ett duokromt lack i guld och grönt. 



Ett försök till att efterlikna Peridot eller bara deras version av guldkromatiskt lack? Ja jag vet inte men eftersom det blivit en grej för mig att samla på mig så många härmapor som möjligt var jag bara tvungen att lägga ner denna i korgen.






Metallickänsla på formulan, dessutom lite tjock och grynig. Täcker fint på två lager men är segtorkad även med Seche Vite ovanpå. 
Effekten är det inget fel på, skiftar fint mellan det guldiga och gröna. Om den ska jämföras mot Peridot så känns denna mer antikguldig. Djupare och mer mättad i färgen. 




Inköpsställe: Flormar

/Lela

12 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, nej alla passar inte i guld. Framför allt är det inte alla som trivs i guld.

      Radera
  2. Mycket snygg och jag gillar guldnyansen på det här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, ja den lite mer antika nyansen är vacker.

      Radera
  3. Säger som Ann-Sofie. Snyggt på dig, men jag kan inte ha guld.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ingen guldperson i smycken men på naglarna har jag det lite då och då. Trivs ganska bra i det.

      Radera
  4. En riktigt fin kopia tycker jag. Synd att det torkade så segt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja men är det verkligen en kopia? Tror mer att det är deras egna variant av guldkromt lack faktiskt.

      Radera
  5. Men va kul! Jag visar också Flormar idag och funderade om någon annan sett märket innan. UPPENBARLIGEN har ju du det. ;) Min flormar är däremot betydligt tråkigare än din. Jag gillade färgen på dc 02 även om den är lite mesig.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja UPPENBARLIGEN hade jag också det;) Dessutom hade jag nog turen att träffa på lite roligare lack från Flormar.

      Radera
  6. Det där var ju riktigt fint! Det finns väl ett till Peridot-liknande lack på Gina Tricot just nu, har jag för mig. Jag har bara sett det i butik nyligt, även om det kanske drar lite mer mot blått, det var svårt att avgöra i flaskan. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhå, gör det det? Måste jag genast spana in i så fall. Tack för tipset:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)