Image Map

19 dec. 2011

Flytt - ett genomtänkt beslut


Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att jag har tagit beslutet att flytta hela bloggen. 

Så som bloggen har utvecklats de senaste månaderna så har bildtrafiken ökat drasktiskt, ibland laddar jag upp emot 20 bilder per dag och det är här det stora problemet ligger. Bloggplatsen.se verktyg för att ladda upp bilder ställer till stora bekymmer för mig. Den "tappar" bilder, ca var 3-4 bild försvinner och jag måste ladda upp dem på nytt. Uppladdningshastigheten är så seg att det ibland tar det 20-25 minuter att ladda upp en enda bild. Igår satt jag 40 minuter för att få upp 8 bilder vilket jag inte anser vara okej.
Bloggplatsen.se support ger inte mycket pengar för just nu, varit i kontakt med dem ett antal gånger de senaste veckorna men får inga vettiga svar från dem om jag nu får något svar överhuvudtaget.  

Då bloggplatsen.se inte är behjälpliga med att fixa vissa bekymmer jag upplever med deras verktyg så har jag helt enkelt tröttnat och tänker nu alltså flytta. På andra lite större bloggportaler finns det bra verktyg för att exportera/importera redan befintliga bloggar men den tjänsten har inte bloggplatsen.se så hela flytten kommer alltså ske för hand.
Med andra ord har jag ett digitalt scrapbooking projekt av gigantiska proportioner framför mig, inget jag med glädje ser fram emot. 

Finns andra funktioner jag saknar eller inte fungerar helt optimalt men det med bilderna är det som ställer till mest bekymmer. Övervägt fördelar och nackdelar med att stanna kvar/flytta och nu kommit fram till att fördelarna att flytta är större även om det kommer innebära ett visst mått av frånvaro ett tag. Hoppas att ni läsare har överseende med det för en tid. 

En del lite sporadiska inlägg kommer nog fortfarande att komma både om lack och familjen med den mesta av min lediga tid kommer alltså att läggas på att flytta. Så snart den nya bloggen är klar kommer jag att gå ut med den nya adressen och därefter stänga ner denna. Hoppas att det ska vara färdigt i början på nästa år och att ni som läser vill följa med mig till mitt nya boende:)

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)