Image Map

31 dec. 2011

China Glaze - Marry a millionare

Marry a millionare kommer från Eye Candy kollektionen som består av en himla massa glitterlacker. Och nog har de lyckats alltid för glittrar gör det!

Klar bas med lila runda glitter i blandat med strängglitter i färgerna blått, grönt, lila och lite oranget. Väldigt spännande kombination om än lite rörig kanske. 

Formulan är bedrövlig, tyvärr. Att försöka lacka det som ett vanligt lack driver en till vansinne, stört omöjligt. Penseln drar med glittret upp igen om man råkar korsa där man redan varit. 
Nej här gäller en metod som består av en blandning av inte nudda mark och kofösning istället. Man får fösa lacket framför penseln samtidigt som man inte får nudda med penseln på nageln. Så appliceringen är lika hemsk som jag antar att borttagningen kommer vara:( 
Nu glittrar det så vackert när man väl kommit på tekniken så det blir nästan förlåtet, men bara nästan







Torkar ganska fort för att vara glitter, min erfarenhet är att de brukar vara sega. På bilderna har jag två lager utan bottenlack (förutom baslack då givetvis) och i verkligheten ser jag inte mycket nagel igenom. Däremot på bilderna skiner det igenom en del men som sagt inget jag reagerar på, men ett tredje lager hade kanske inte suttit fel. 
Tre lager topplack och det är fortfarande inte helt slätt, tillräckligt bara för att inte fastna i kläder och dylikt. 

I brist på bling-bling kläder får detta agera kvällens manikyr när det ska nyårsfiras hemma hos Fru J med familj. Och i min mening så blingar detta lacket upp vilka kläder som helst:)

Summan av kardemumman är ett häftigt men lite rörigt lack där appliceringen är lika kostsam som borttagning. En ordentlig smällkaramell är det och väl värt en plats i samlingen. 


Inköpsställe: Nailsupplies.us
Kollektion: China Glaze Eye Candy 3-D Glitters

/Lela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)