Image Map

9 dec. 2011

I min necessär


Skimmerskugan och Honi visade för ett par dagar sedan upp sin borstförvaring, alltså borstar till sminket. Nu är ju de beautybloggare med ett enormt intresse för allt vad smink, krämer och dylikt heter.
Mitt intresse stannar vid lack, smink är mest ett jobbigt moment för min del. Inget emot att sminka mig men jag avskyr att behöva tvätta av det innan man ska gå och lägga sig!!

När jag var yngre (vad gammal jag lät nu) var jag alltid fullmakead, oavsett om det var skola, jobb eller fest men någonstans runt 22-23 tröttnade jag på det. Såg ju ingen skillnad på vardag och festliga tillfällen tyckte jag så då trappade jag ner.
Här någonstans började jag också sola mycket solarie så då räckte det med lite solpuder och mascara så såg man fräsch och klar ut. Numer solar jag nästan aldrig, slutade när jag väntade William och sen dess har jag liksom inte kommit igång igen även om jag skulle vilja. Solning och mammapenning är en ekvation som inte riktigt går jämnt ut heller... 

Om dagarna numera är det täckstift, löspuder, mascara och ögonbrynspenna som får göra jobbet. Är det lite extra speciellt så kanske jag lyxar till det med lite kajal och foundation;)
Gångerna när jag numera är fullmakead på ett år är ganska lätträknade och när det händer är det kul för det syns verkligen att det är något speciellt på gång. (Sambon brukar bli lite svartsjuk när det händer för oftast är det då en tjejfest eller liknande, kanske borde göra mig till för honom lite oftare?;))

Och med detta sagt så kanske alla förstår att mitt sminkförråd inte är av "walk-in-closet" storlek, tror inte ens jag äger en borste förutom de som följer med solpuder. Men jag tänkte att jag då istället visar upp mitt badrumsskåp och min lilla rosa necessär där allt min smink får plats och ligger och blir gammalt.



   


Ordning och reda är mitt ledord i livet så det är inte städat för er läsares skull, så här är det jämnt. Skulle nästan kunna kalla mig manisk när det gäller städning och ordning, iallafall är det vad familjen kallar mig;)
Samlar inte heller på mig mer än vad jag behöver, vet att det bara står och blir gammalt. Bättre att köpa när det behövs isåfall.


   


       

Detta är alltså vad jag går runt på. Skulle jag av någon anledning köpa på mig mer smink än vad som får plats i necessären så är det dags att rensa;) 
Den vita FOB-ögonskuggan tror jag att jag köpte när jag gick i 7:an eller 8:an, dvs runt 15 år sedan. Den lila H&M ögonskuggan är köpt för att jag skulle på bröllop tidigare i höstas och ville matcha naglar och ögon lite. Duoskuggan från Isadora som börjar gapa tom nu är nog mellan 8-10 år gammal. 

Shit! Nu när jag ser vad jag själv skriver så inser jag att det kanske är dags att göra sig av med dem, kan det verkligen vara hälsosamt med 15 år gammal ögonskugga? Finns ens FOB kvar som märke? Eller blir torra produkter som ögonskuggor inte för gamla? Min flytande eyeliner slog mig nu att den är nog också lite väl gammal, typ 4 år och DET är inte hälsosamt, vet tom jag!! Den åker nog i papperskorgen efter detta...

Ugah, för att liva upp stämningen lite så bjuder jag på bilder från strax innan lunch idag. William väntade på att maten skulle bli fördig genom att läsa igenom dagens tidning. Tror det kommer bli något stort av honom;)

  


/Lela     
           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)