Image Map

8 dec. 2011

Falska O.P.I Del 3


Nu kommer den sista delen i Falska O.P.I följetongen. Del 1 och Del 2 finns att läsa här.

Jag anmälda hela affären till Tradera och skickade ett mail till säljaren efter lite uppmaning från er läsare. Säljaren förvånade mig genom att faktiskt besvara min kritik gällande affären. H*n skrev att h*n inte hade en aning om att flaskorna var falska, hade själv köpt dem via Tradera, gillade inte färgen och sålde dem därför vidare. 
Nu har jag väldigt svårt att tro att man bestämmer sig för att färgerna inte passar utan att ens öppna flaskorna, jag köper inte den förklaringen riktigt...

Säljaren frågade om jag ville ha pengarna tillbaka, hela beloppet tillbaka och skicka tillbaka flaskorna eller behålla dem och få hälften tillbaka. Jag valde det senare alternativet av två anledningar. Dels för att de 4 små flaskorna faktiskt går att använda och jag gillar dem och dels för att jag inte litar på att säljaren inte skulle slänga upp dem på Tradera igen. Ser det som att jag gör framtida köpare en tjänst genom att slänga de obrukbara flaskorna i soptunnan.

Jag fick in återbetalningen på mitt konto idag och ser därmed hela den här historien som avslutad. De negativa omdömena som jag lämnat säljaren och säljaren lämnat till mig (h*n blev arg på mig för att jag lämnade ett negativt omdöme om att leveransen tog löjligt lång tid) är återkallade. 
Tradera har valt att gå vidare och granska säljaren, vad det kommer att leda till för vi helt enkelt se, om jag ens kommer att få reda på det.  

Väljer att inte publicera säljarens alias då jag inte med 110% säkerhet inte kan säga att det här var medvetet gjort. Har som sagt min egna uppfattning om saken men det räcker inte i detta läget tycker jag, säljaren har ju dessutom valt att bemöta mig på ett sådant sätt att jag för min del är nöjd. 

Så nu vet ni också hur denna historien slutade, ibland kan det vara värt att stå på sig och kontakta säljaren;)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)