Image Map

27 juni 2011

30-års kalas


Igår fyllde Tomas 30 år, en stor dag att fira. Och det gjorde vi, firade stort med en rad överraskningar.

Började med första överraskningen redan på lördagen.
Efter lunchtid kom min mamma upp för att "hälsa på". Klockan 2 sa jag till Tomas att gå och packa sin väska för vi skulle iväg. Lätt förbryllad gjorde han som jag sa, om än lite irriterad över att jag inte talade om vad han skulle packa ner och hur länge vi skulle vara borta. 
Lämnade över vårdnaden om pojken (då var jag en smula nervös, första gången vi lämnade honom mer än ett par timmar), satte oss i bilen och körde iväg.
Hade velat sätta ögonbindel på honom men han blir åksjuk och var dessutom lite sliten från kvällen/natten innan så jag fick hoppa det. Istället tänkte jag att jag skulle lura honom lite.
Körde ut till Dragsö camping, parkerade bilen och sa att jag hade hyrt en husvagn över natten. Han svalde det med hull och hår och var på väg ut ur bilen när jag startade och började köra iväg igen. Körde tillbaka in mot stan och parkerade istället utanför Scandic hotell där vi skulle spendera natten i en svit med champange och fruktbricka.

Känns lite underligt att bo på hotell i sin egen stad men det var mycket mysigt. Väldigt fina rum och vacker utsikt över Borgmästarfjärden.
Efter att vi hade skålat i champange, ätit av frukten, passat på att sova en stund så gick vi upp på stan för att äta middag. Det serverades bara midsommarbuffé på hotellet och det var vi inte så sugna på, blev Harrys istället.
Ett par timmar senare och förmodligen ett par kilo tyngre rullade vi ner mot hotellet igen.

Dagen efter låg vi och drog oss en bra stund innan vi gick ner för att äta frukost i lugn och ro. Gick tillbaka upp på rummet och bara tog det lugnt ett tag till innan det var dags att checka ut.

Än var det inte riktigt dags att åka hem så jag gjorde vad jag kunde för att fördriva tiden inne i stan. Tog en glass på glassiären, en fika på Waynes och en runda ute på MIO. När klockan slog 2 var det dags att åka hem igen, abstinensen efter den lilla killen hemma började göra sig till känna ganska ordentligt.

Vid det här laget hade Tomas börjat ana någonting, varför kunde vi inte bara åka hem utan vi skulle prompt göra massa saker? När vi kom på vägen till huset och uppfarten var full av bilar började han titta lite väl konstigt på mig...

I trädgården väntade ett överraskningskalas med vänner och släkt.
Det blev en underbar eftermiddag i solen med mat, tårta, skratt och prat.
Tomas kom fram och viskade till mig efter en stund: det var precis något såndant här jag ville ha men jag trodde inte att det skulle gå att ordna. 
Det kändes som ett väldigt bra betyg på helgen=) Extra roligt var att hans familj från Varberg hade kommit ner för att fira honom. 

Tackar alla som var med och gjorde dagen till vad den blev, både de som "bara" var gäster och till de som var med och fixade mat, tårta, dekorationer och allt runt omkring. TACK=) Ni gjorde Tomas dag. 

Det blev inte så mycket bilder tagna under helgen av någon anledning men ska se till att lägga upp de få vi har lite senare. Just nu ligger de utspridda på andra datorer och mobiler, orkar inte samla ihop dem just för tillfället.

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)