Image Map

23 juni 2011

Officiellt sommar.


Nu är det officiellt, det är sommar! Den första laddningen med Margits marknadsnoguat är inhandlad, midsommar släng dig i väggen;) Eftersom det är Tossia snart så blev det inte så stort inköp, bara 2 kilo. Ska nog räcka i si så där 2 veckor. 




Som de allra flesta Karlskronabor med omnejd så har vi varit inne på Lövmarknaden idag. Premiär för oss med barnvagn, hade förväntat mig det värsta men det gick bra. Tror man kommer långt med en gnutta hänsyn och försiktighet. Så vitt jag vet körde vi inte över en endaste fot, jag var nära en äldre herres långt utstickande tår men bad honom snällt att välja: flytta de långa tårna eller få dem lite plattare än innan. Han valde att flytta dem. 




Insåg när vi gick där runt torget på kullersten som vagnens hjul fastnade i att lövmarknaden är viktigare för mig än själva midsommarafton. Det skulle alltså för min del vara värre att missa lövmarknaden än att sitta hemma på midsommarafton. Nu är det kanske en del som tittar snett på mig, lugnt, jag tar det. Bara vad jag känner. 




Bortsett från en mindre katastrof på 1344 så förlöpte dagen fint. William var duktig efter sitt lilla vansinnesutbrott och satt snällt i sin vagn och tittade på alla människor, efter en timme eller något så gav han upp och somnade. 




Det blev inte mycket inhandlat för våran del, 2 kilo noguat till mig och 3 remmar till Tomas. Sen fyndade jag på Ur & Penn, en svart Jet Set klocka med silverlänkar för 300:- och Tomas fyndade på Dressmans utförsäljning. William blev utan saker helt och hållet, inte ens en ballong fick han. Dåligt samvete? Nej, inte det minsta. Han somnade ju och sen är han lite för liten för att begära något. Men hans tur kommer, på Tossia kanske han är vaken och då blir det handlat även till honom;)




Just nu är jag själv vaken hemma, William sover gott och Tomas är iväg och spelar pingis. Tvättmaskinen dånar i bakgrunden och något halvkasst programm på TV. En alldels utmärkt kväll för att inviga sommaren, vräka noguat med andra ord. Döm mig inte, har ju längtat i nästan ett helt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)