Image Map

30 dec. 2013

Mina egna bästa nailarts under 2013

Eftersom jag själv inte kan vara med i omröstning så hade jag en lokal omröstning med mig själv hemma om vilken som var min bästa nailart under 2013. Som en avrundning på året.
Och jag kan säga att jag är inte avundsjuk på er som var tvungen att välja ut en!

Efter en halvtimme hade jag sorterat ner det till 24 stycken, efter ytterligare en halvtimme så var det tio. Om jag är säker på att det är rätt tio jag valt ut? Ytterst tveksamt, det blev lite i blindo i slutet. 

Märkligt det där att man inte känner sig det minsta nöjd när nailarten precis är färdig men så här i efterhand så känns det mesta bra. Sjunker kraven eller är det bara så att det kan behövas lite distans ibland?

Så här kommer min tio-i-topp lista för året som gått, helt utan inbördes ordning. 













Så ser det alltså ut om jag själv får välja. Ett bra år måste jag få lov att erkänna när det kommer till nailart. Har varit ett ganska bra i år övrigt också, det var vårkanten där som var lite tumultartad med outsourcing och uppsägningar. Det gick ju bra det också till slut, inte för alla dock men jag måste få glädjas för egen del. 

När det kommer till lackandet så har det hänt en del i samlingen under det gångna året. Inte allt till godo dock, måste lära mig att inte köpa bara för köpandets skull som det kan bli lite ibland. Utan faktiskt köpa de där lacken som verkligen intresserar mig även om de kostar någon krona extra. 

Får se om jag börjar det nya året med ordentlig lackrensning. Har svårt att skilja mig från mina flaskor, alla mina <700 stycken. Om jag övertalar mig själv och faktiskt kommer till skott så kan jag garantera en ordentlig blogsale. Det kanske hade varit något att se fram emot?

/Lela

PS. Glöm inte att rösta bland alla bidragen till höger. Omröstningen är öppen till midnatt!



11 kommentarer:

  1. Vilken härlig lista! Jag gillar varenda en! Bra jobbat :)

    SvaraRadera
  2. Önskar jag var hälften så duktig på nailart som du! Får kanske bli ett nyårslöfte: att bli bättre alltså. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det absolut bästa sättet att bli bättre på, öva och kolla in andra:)

      Radera
  3. Många vackra manikyrer, den näst sista är helt underbar....älskar färgerna

    SvaraRadera
  4. Så många fina, men jag håller på den näst längst ned!

    SvaraRadera
  5. Wow! Nr 9 tyckte jag var superläcker och den ser väldigt avancerad ut trots att det bara verkar vara en gradient och en pensel inblandade? Snyggt som fan, den ska jag efterapa mycket snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt i ditt antagande. Det är inget mer avancerat än en gradient i botten och fanbrushmålning med svart akrylfärg över. Busenkelt och jäkligt snyggt.

      Radera
  6. Vi tycks vara ganska eniga om vilken som vann, men gillar också den rosa nr 3 utan att gilla rosa. Men alla är mycket fina.

    SvaraRadera
  7. Mina favoriter är alla marbles! En teknik jag inte behärskar alls måste jag erkänna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Går ju inte att vara bäst i alla grenar;)

      Radera
  8. Mycket snygga allihopa!!
    God fortsättning på det nya året :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)