Image Map

16 dec. 2013

Storshopping i London.

Nu är vi hemma igen efter en lång söndag som mest bestod av att resa. Ska inte tråka ut er med detaljer men taxin kom för att hämta hos vid hotellet kl 03:55, flygbuss i ca 80 minuter och sedan flyga ut klockan 07:55. Note to self: nästa gång, boka ett senare flyg även om det kostar några kronor mer!

Helgen var annars kanon, galet mycket folk överallt precis som det ska vara i en storstad. Var runt på de flesta ställen man bör vara på när man är i London, Piccadilly Circus, Trafalgar Square, Buckingham Palace, Camden market, Harrods, Carnaby Street, London Eye och förmodligen några saker till jag redan glömt bort.
Det blev mycket traskande, tittande och en del shopping. För min del blev det mycket nagellack, mest nagellack faktiskt. 
Vill ni se?! Klart ni vill. 


Matta texturlack från Kiko, praktiskt och bra paketerat. Bara att plocka från hyllan och se nöjd ut. 


Lite holografiskt, lite glitter och lite duokromt från Top Shop. 


Två lack från Brocades, Woven Skyline och Foil Flash. Det var "ta 3 betala för 2" på just Colorama så jag passade på att ta ett lack från en ny kollektion. Vintage Leather - Mudslide Tote. 


Kunde ju bara inte låta bli när jag såg dessa, klart att jag, Angelica, måste ha Angelica-lack!


Mina första lack från Barry M, SNP 3 och CNP 2. 


Fyra härliga neoner från okänt märke. 


Också från okänt märke, köpta inne på Frimark. Stor klädaffär med billigare priser där det fanns gott om nagellack till billiga priser. 


Som detta 18-pack t.ex. Små flaskor, ca 4 ml men gott om lack att kunna leka loss med i water marbles och liknande. 

Och för den som orkade ta sig igenom alla dessa bilder, det var för många för att på ett vettigt sett få plats med dem på ett och samma kort, får se ett kort på mig själv poserande bredvid en gigantisk nallebjörn inne på Harrods. 


/Lela

17 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar lackshopping. Mycket fina lack, gud så kul med Angelica lack för dig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en riktig fullträff:) Har sett Angelicalack hos någon innan, minns dock inte hos vem. Men jag har längtat efter att få äga några själv sedan dess.

      Radera
  2. Ingen dålig skörd, är så klart avundsjuk på KIKO-lacken! Skoj med Barry M, jag beställde faktiskt ett gäng från Asos för bara ett par veckor sedan, ska bli kul att prova!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev faktiskt lite besviken på KIKOs utbud i affären, inte alls så mycket som lockade mig tills att jag såg denna förpackningen. Ganska dyra men de verkar vara värda sina pengar efter att jag swatchat upp dem hemma.

      Radera
  3. Åh fy vad tidigt... Man är riktig morgonmosig vid 03-04!
    Brocades-lacken ser underbara ut! De två jag har testat var utmärkta, så jag hoppas dina två är det också! Angelica-flaskorna var ju kul också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte hunnit testa de Brocadeslacken jag hade sedan innan men de ser alla fina ut i flaskan.

      Radera
  4. Här har vi en hel del att se fram emot ser jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bara hinna med att lacka med dem också;)

      Radera
  5. Massa snygga lack, spännande att få se dom här sedan :)

    SvaraRadera
  6. Oj vad mycket kul du har köpt hem!
    Men nej, tidiga flyg är inget kul. Jag flyger klockan 06:40 om en vecka. Uush :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, hoppas att du har närmre till flygplatsen än vad vi hade. Det var turen med flygbussen som gjorde att vi var tvungna att åka så galet tidigt.

      Radera
  7. Vilken härlig lackskörd! Hoppas den gjort att du kunnat lägga den jobbiga resan bakom dig, det är lätt att vilja vara prismedventen när man bokar men så ångrar man sig alltid senare när det är dags för galna flygtider och långa mellanlandningar.
    Vad är det för KIKO-lack du har köpt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mellanlandningar var det inga och flygtiden var inte heller så galen egentligen, om man hade varit närmre flygplatsen. Var ju det som gjorde att det blev så galet tidigt. Men nästa gång ska vi planera bättre.

      Det är deras texturkollektion. Har swatchat upp dem hemma och de ser allihop intressanta ut, även de som inte ser så spännande ut i flaskan.

      Radera
    2. Den från i somras alltså? Kul att den fortfarande finns att få tag på!

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)