Image Map

17 aug. 2008

Home sweet home


Äntligen hemma igen efter en weekend i Malmö. Eller äntligen och äntligen..varit kul att vara iväg men det är alltid skönt att komma hem igen. Hann inte komma innanför dörren innan jag började bädda rent sängen och köra igång tvättmaskinen. Ganska typiskt mig dessvärre tror jag;)

Dagen i Malmö var mycket trevlig även om våra planer gick lite oväntat i stöpet. Hade ju planerat att besöka chokladmuseet som låg precis vid vårat hotell, går dit och ska precis ta tag i dörren och kliva in och mötas av den gudomliga lukten av choklad när vi tittar på lappen som sitter på dörren. "Stängt pga av sjukdom. Öppnar åter 18/8-08" Jaha, det var det det...Attans oxå men inte mycket att göra åt det. Kan ju inte gärna ringa dem och kräva att de ska komma dit och öppna dörren bara för oss. Var bara till att knata vidare ut på stan och möta Malmödagarna. Fullt med folk i hela stan, massa marknader, konserter och upptåg. Så vi fick oss en härlig dag iaf trots missöde med museebesök. Så nu har vi sett bröderna Rongerdal igen, Sanna Nielsen, Kurt Nielsen, E-type och en lockig(?!) idol-Ola. Han såg rent ut sagt inte klok ut kan vi hälsa, Tomas och jag bara tittade på varan när han kom ut på scen och skrattade.
Senare på kvällen gjorde vi ett snabbt besök hemma hos Tomas gamla kompis Chrsitian som bor i Malmö. Han och en kompis satt och förfestade lite så det blev lite snackat och de rekomenderade en bra restaurang åt oss att äta middag på. Sen skildes vi åt, de för att fortsätta festa och vi för att äta en god middag på Elysse tror jag det hette. Väldigt god fläskfile Oscar hade de iaf=)

Hotellet var ett speciellt hotell. Ett litet rum utan fönster, dusch och toalett var det ända vi visste. Bokade det för att det var billigt, 585kr, eftersom vi bara skulle stanna en natt. Men vi blev grymt imponerade bägge två av hur fräscht det var. Visst man saknar toalett på rummet, men det funkar när det bara är för ett par timmar så. Men det var ljust, trots avsaknaden av fönster, fräscht och bekvämt. Kan rekomenderas om man bara vill ha någonstans att sova för en billig penning, vi blev definitvt inte besvikna.

Söndagen vigdes åt butikbesök. Jysk, Elgiganten, IKEA osv. Var inne i en av de värsta Jyskbutikerna jag någonsin besökt. Det var helt galet... När jag tycker vår butik är i kaos så är den fortfarande i oehört gott skick jämfört med detta. Tyvärr kändes det inte som att det var en engångs företelse... Det är när man kommer in i butiker som den som man förstår hur folk får en dålig uppfattning om våra butiker runt om i Sverige.

Imorgon väntar läkarbesök för att avgöra om jag ska tillbaka på heltid eller jobba 75% ett tag framöver. Får se vad min läkare säger men min gissning är att det blir 75% en månad eller två. Är så det brukar bli efter att jag gått hemma ett tag.

Nu har det blivit massa skrivet, men det är massa att berätta ju;) Nu blir det soffan för resten av kvällen. Ska utrusta mig med en flugsmälla i vardera hand och vifta hejvilt runt omkring mig för att slå ihjäl de envisa jävlarna rent ut sagt. Blir vansinnig, då är det ändå inte mer än 2-3st;)

/Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)