Image Map

31 aug. 2008

Kräftskiva

Igår var det kräsftskiva hos Lovisa ute på Brändaholm. Kanonväder hela dagen, förmodligen sista fina helgen på hela sommaren skulle jag tro. Varit jättefint väder hela helgen.
Hennes föräldrar har stuga där ute, det är som ett litet sagoland på Brändaholm. Känns som lilleputtland när man går omkring där bland alla dessa små hus. Men åter till kvällen... Färdig dukat och fixat var det när vi kom, sen var det bara att slänga ihop en potatisgratäng och vänta på att maten skulle bli färdig. Mycket gott var det, allt utom kräftorna då förstås;) Hemalagade köttbullar, prinskorv och gratäng gick det ner och ganska mycket dessutom=) Men Tomas och Lovisa glufsade kräftor, jag roade både mig och de andra genom att dissikera en kräfta istället. Tyckte det var mycket mer intressant än att äta dem. Och som sagt de roade de andra ganska mycket.

Kvällen fortsatte med mera dricka av alkoholhaltig form och sällskapsspel. Kommer inte ihåg vad det hette men det måste varit sponsrat av Försäkringskassan, finns inga tvivel... Säg att var 20:e fråga handlade om FSK, helt galet. Men förutom det så var spelet kul.

När klockan närmade sig halv ett så traskade Tomas och jag in till staden. Var ju tvungna att gå in för att för att komma hem så det blev en runda på krogarna innan vi hittade bussen hem. Var väl hemma vid strax innan tre inatt. En bra kväll på alla sätt och vis, vad mer kan man begära?;)

Lägger upp lite bilder på mig när jag dissikerar kräfta och på tjejerna i soffan.

/Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)