Image Map

27 okt. 2011

Depend 228


Under årens lopp har jag samlat på mig en hel del olika Dependlack, de finns i mataffären vilket gör det lätt för mig att släppa ner en flaska eller två när man ändå handlar mjöölk och bröd;) 

Här kommer Depend 228 som fortfarande verkar finnas kvar i deras utbud, finns på deras hemsida iallafall. Ett ljusblått lack med obestämbara glitterpartiklar i.


Det obestämbara är om det är blått eller silvrigt glitter. Om det är tänkt att vara silvrigt glitter så är det för lite silver i glittret för det syns knappt och om det är tänkt att vara blått glitter, ja jag vet inte. Känns mest lite mesigt, antingen för mycket eller för lite beroende på vad det var tänkt att vara. Ingen pulshöjare helt enkelt.
Annars är det ett trevligt lack att lacka med, flyter bra och blir opakt på två lager. Finishen är slät trots det obestämbara glittret i det. Torktiden är bra som på de flesta Dependlack enligt mig.

  



/Lela    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)