Image Map

3 okt. 2011

Björntjänst


Då Tomas är i Milano nästan hela denna veckan så krävs det lite innovativa lösningar för att få saker och ting gjorda i samma takt som vanligt. Efter middagen så skulle det diskas, precis som det brukas göra. Detta är inte alltid det lättaste även när man är två vuxna hemma då William oftatst är ganska trött och allmänt grinig vid den tiden och börjar längta efter sängen, nappen, snutten och vällingflaskan. 

Men idag trodde jag att jag hade tänkt ut något extra fiffigt för att underhålla honom. Slängde upp honom i soffan i vardagsrummet där han kan stå och titta ut på gatan utanför, det brukar han tycka är roligt. Efter en kanna diskad så lät det som om han hade det lite väl kul, det skrattades lite extra högt och mycket... 
Inte undra på för när jag vänder huvudet för att titta vad han sysslar med så får jag se honom stå och ÖSA ut blomjord från krukan och ner i soffan!! Hysteriskt kul verkade det vara för jösses vad han skrattade, nästan så han hoppade lite där i soffan. Lagom tills jag hunnit fram för att stoppa honom hade han hunnit tömma ungefär si så där halva krukan rätt ner i soffan, mycket tacksam för att det var en skinnsoffan han stod i så här i efterhand. 

Så istället för att bara försöka hinna med disken så fick det även bli lite dammsugning, skakande av kuddar, avklädning av William, ett halvhjärtat försök till att rädda återstoden av blomman och avslutningsvis ett bad. 
Är inte detta att göra sig själv en björntjänst så vet jag inte vad som är.



/Lela  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)