Image Map

26 okt. 2011

Max Factor - Midnight Bronze 168


Håller som bäst på att lacka mig igenom min samling för att se vad det egentligen är för lack som gömmer sig i min låda i garderoben. Samlingen håller sakta men säkert på att utökas så jag behöver snart lösa platsproblemet, har redan växt ur min lilla låda;) Kanske en omtalad Helmer är att fundera på?

Anledningen till min genomgång är att de allra flesta av mina lack har jag aldrig sett i sin helhet, oftast är de använda i någon form av nailart. Så ett tag framöver kommer det komma swatches på alla dess möjliga olika lack, långt ifrån alla aktuella. Skulle gissa att en del inte ens går att få tag längre..

Först ut är ett gammalt Max Factors lack, Midnight Bronze 168.




Ett ganska trevligt neutralt lack, inget jag går igång på men ändå ganska trevligt. Ljust bronsfärgat skimmerlack, på intet sätt unikt. Av namnet att döma kunde man kanske väntat sig en något mörkare nyans, känner inte så mycket midnatt när jag tittar på det.

Första lagret är skört så in i, håller du nageln i rätt ljus kan du iallafall ana att det är någon form av nyans på den. Svor tyst för mig själv och såg framför mig hur det skulle krävas trehundrafemtioelva lager för att få det opakt. Men det räckte med två! Andra lagret sa bara pang så var hela naglen pigmenterad.













Torktid är normal, inget att klaga på. Finishen likaså. 

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)