Image Map

15 okt. 2011

Höststädning


av trädgården har vi haft idag hela långa dagen. Rensat odlingslådorna, stengången, hängrännor, plockat in utemöbler, klippt gräset och annat roligt. Eller roligt och roligt vet i katten om det var men nödvändigt. William har varit med, hjäplt oss att sopa, kratta, köra skottkärra och allmänt busat järnet. Ska man se det så hade han nog betydligt roligare än vad vi hade;)

   Vad kan vara bättre än att sitta i lövhögen och
faktiskt få kasta löv omkring sig?!


   Hinderbana.

Behöver nog inte säga att vi alla tre var ganska möra och trötta när vi väl kom in framåt eftermiddagen. Och när man är trött är det ju juvligt att slänga sig i soffan, det tycker även William;)

   Skorna könns lite malplacerade, jag vet.

Och så här vackra är naglarna efter allt jobb idag...

  
Nackdelen med att ha långa naglar är att det inte finns några trädgårdshandskar som är anpassade. Det går hål längst ut på fingrarna efter ytterst liten användning. Denna säsongen tror jag att jag förbrukar 3-4 par=(
Men att naglarna ser ut så här är inget jag är ledsen över för då har jag en legitim anledning att slänga mig över lacklådan=) Så nu ska jag in i dimman, c ya!

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)