Image Map

5 okt. 2011

Kleancolor - Jazz Olive


Först ut att testas blev kanske lite otippat Jazz Olive. Ett vackert ganska neutral ljusgrönt lack som drar lätt åt det guldiga hållet enligt mig.
Vet inte varför jag bestämde mig för just detta lack, tycker färgen är väldigt vacker och det är något speciellt med namnet, Jazz Olive.

  

  

Lättmålat, följsamt lack men med ganska tydliga spår av penseldrag i den färdiga finishen. Jag har tre lager på bilderna exklusive topplack men det tredje lagret var mest för att få finishen lite jämnare och mer behaglig att titta på. Täcker bra på två. Kändes ganska snabbtorkat på egen hand men eftersom jag snabbt la på ett lager Seche Vite kan jag inte göra ett bindande uttalanade.
Som lite extra kick placerade jag ljusgröna rhinestones på bägge ringfingrar som en variant av fransk manikyr. Enkelt, stilrent och smakfullt.


  

Mitt första test av Kleancolor gör mig ännu mer sugen på att testa de andra lacken, se om bekantskapen blir lika trevlig som den här=)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)