Image Map

15 apr. 2012

NailArt Sunday

Denna dagen blev en mycket märklig dag... 
Var ute en runda igår tillsammans med vänner och då var Tomas så snäll att han gav mig sovmorgon idag. Han lät helt enkelt bara bli att väcka mig. När jag väl vaknade till liv och tittade på klockan trodde jag att han skojade med mig och hade ställt fram klockan. Det hade han inte, jag kunde tydligen sova så länge fortfarande!!! 


Med det sagt så blev inte min planering riktigt som jag hade tänkt mig, alltså inte färdig med min nailart förrän nu. (Ena handen ska jag tillägga, nästa färdigställer jag efter att jag skrivit färdigt här;))


Var i Kalmar igår och hittade en massa snygga band i en liten scrapbookingbutik som jag kände att jag borde hitta på något roligt med.


Visst är de snygga?!
Så efter lite funderande bestämde jag mig för att de skulle få vara med i dagens NailArt. För det är i ärlighetens namn det enda pyssel jag gör numera.




På naglarna sitter China Glaze - Stone Cold som till min glädje torkar matt, mer om det i ett eget inlägg. Ringfingret blev sedan beklätt med en bit turkost band. 




Tycker själv att det blev riktigt snyggt. Sen är frågan hur praktiskt det är och hur länge det kommer sitta kvar men det är sådant man märker;) Vissa manikyrer  är ju snyggare än vad de är praktiska, detta är en av dem. 


Nu till alla er andra som är med i dag. Som vanligt, hojta om jag missat er!




/Lela

(För er som funderade på hur dags jag vaknade idag egentligen så kan jag tala om att klockan visade 13:55;))

20 kommentarer:

  1. lyckans ost som kan sova så länge:) visar en layering idag. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte riktigt lika lycklig nu när man borde sovit för natten;)

      Radera
  2. Det var en mycket kul och intressant idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul och intressant men inte så hållbar dessvärre.

      Radera
  3. Rolig grej :) Det finns liknande små "nät" som är gjorda just för nailart och därmed mycket plattare, sånt skulle du prova, det hade nog blivit hur bra som helst när du är så kreativ :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh, de måste jag leta rätt på för detta var inte hållbart mer än ett par timmar. Redan åkt av igen, bandet hade inte överlevt natten. Tips på vad jag ska leta efter?

      Radera
  4. Nailarten eller att jag kan sova så länge?;) Tack.

    SvaraRadera
  5. Coolt! Du kan ju alltid måla bandet istället, eller göra något liknade med tejp. Det håller ju en smula bättre! Men väldigt kreativt gjort, tycker jag!

    Jag är med idag också :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frihandsmåla skulle nog kunna fungera, strukturen är ju inte så regelbunden så man behöver vara supernoga. Och ja, det hade nog hållt betydligt mycket bättre än vad detta gjorde;)
      du är med i listan:)

      Radera
    2. Precis, det är bara att kladda på! Eller så kanske man kan lägga bandet i lack, och sen trycka på nageln, så det blir som en stämpel typ! Då får man ju lite textur också :)

      Radera
    3. Det är ju oxå en tanke, testa det nästa gång:)

      Radera
  6. Haha men vad häftigt! Gillar att det blir en lek med olika texturer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var den leken jag tyckte skulle kunna bli häftig oxå. Nu var den bättre i tanken än i verkligheten, men man måste ju testa:)

      Radera
  7. Vart coolt. Är även med själv:-)

    SvaraRadera
  8. Annorlunda och coolt. :)Passade speciellt bra till det matta, ruffiga lacket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, det avr det jag eftersträvade:) ja och sen var den mörkt turkosa så läcker tillsammans med det asfaltsgråa.

      Radera
  9. Coolt! Och det var en redig sovmorgon :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)