Image Map

21 nov. 2013

China Glaze - Sexy Silhouettte

Har så vansinnigt svårt att motstå rosa lack, de skriker mitt namn och hoppar jämfota ner i min kundkorg. Blir lika förvånad varje gång det händer, kan ju tyckas att jag borde vant mig vid detta laget. 



Sexy Silouette var inget undantag även om jag har varit med om bättre rosa spontanköp. Rosa med lila-blå skimmer i en tunnare formula. Kräver tre till fyra lager för att bli snygg, minns inte exakt. 




Det är rosa så jag kan inte annat än att gilla det, klart att det är snyggt. Men hade det inte varit för den lätt galna köphysterin som ofta infinner sig på Ge-Kås så hade jag förmodligen inte köpt det. Just nu är jag glad för det för är det något de är duktiga på China Glaze så är det just snygga rosa lack. 




Inköpsställe: Ge-Kås
Kollektion: Fashion Lounge collection 2011

/Lela

8 kommentarer:

  1. Otroligt fint med det blå skimret!

    SvaraRadera
  2. Fint. Jag är inte så mycket för rosa men just de här väldigt rosa med kalla dragningar gillar jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mer förtjust i rosa som inte drar åt det blåa hållet men detta är inte dumt alls. Nästan alla rosa är ju vackra på sitt sätt:)

      Radera
  3. Detta är en rosa jag också gillar! Är annars inte så mycket för rosa men när det är neonigt och med blått skimmer blir jag till mig. ;) Detta påminner mig om Love's A Beach (CG), men Sexy Silhouette måste vara mörkare va?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, att döma av de bilder jag hittar via en googlebildsökning så är detta mer röd-blått än Love's A Beach som verkar vara mer "traditionell" rosa. Men det är svårt att bedöma med enbart bilder till hjälp.

      Radera
  4. Knäppt, jag hade fått för mig att du hörde till dem som ogillade rosa. Sexy Silhouette är jättefin, har också en flaska som inte varit framme sedan 2008.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ja lite knäppt är det eftersom jag älskar rosa;) Inte alla sorters rosa dock, de äkta bebisrosa färgerna går bort. Mer åt magenta och fuschia hållet, det får igång mig ordentligt:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)