Image Map

3 nov. 2013

NailArt Sunday

Ni som följer mig på Facebook fick tidigare i veckan en liten hint om vad jag kommer att visa upp idag. På samma sätt som jag gick aningen nuts på skittlette när jag provade det första gången blev jag en smula besatt av denna nailart också. Fiskbensflätan! 

Jäklarns vad kul den var att göra och så snyggt resultatet blev. Det blev en hel del att städa upp efteråt, svårt att inte måla på och utanför nagelbanden tyckte jag. Men med ett så läckert resultat så är det värt att få spendera en stund med städning (som för övrigt tog ungefär lika lång tid som att göra själva manikyren i sig). 

Den första jag gjorde gick i grått, lila och svart. Och sedan ordentligt med topplack på det så ytan blir spegelblank. 


fishtail braid nails

Färgkombinationerna älskar jag, de blev så snygga ihop. Däremot blev jag lite missnöjd med att den inte blev symmetrisk, bredden är olika och de skär inte varandra på samma ställe. Tanken är ju att de olika färgerna ska mötas på mitten. Så jag gjorde en till, denna gången med holografiska lack. Übersnyggt men ungefär lika svårt att fotografera. Color Clubs holografiska har lite för mycket regnbågar ibland. 


fishtail braid nails holographic

Som tur var så var det en regnig och väldigt grå dag hos mig igår så jag lyckades lura bort de mesta av regnbågarna och istället få med själva flätan i sig. 


Fishtail braid nails holographic

Vad har ni haft för er under veckan? Har ni precis som mig gjort en ny fantastisk upptäckt inom nailartvärlden?

/Lela




40 kommentarer:

  1. Grymt snyggt! Måste testa denna tekniken snart! Jag har provat mig på vattendekaler för första gången! Så himla lätt att använda. Vet inte om inlinkz strular igen men jag får det iallafall inte att fungera :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåt krabb med tidszoner som stör inlinkz, ska kolla över det så snart jag har en stund över. Fick det löst för stunden iaf:)

      Radera
    2. Alltid tråkigt när det strular. Men annars tycker jag att det är en väldigt bra idé att du kör med det! Kul att man kan se allas bilder och antar att det blir mycket lättare för dig.

      Radera
  2. Jäklar va snyggt!!! Gillar verkligen valet färgerna på första :-)

    SvaraRadera
  3. Men wow va snyggt!! Hur har du gjort? Det är verkligen fint, speciellt den första :)
    Jag är med idag med en leopard.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska se om jag kan slänga ihop en steg-för-steg guide. Hinner nog inte ikväll men så snart jag hinner så.

      Radera
  4. Så fint! Gillar nog den första bäst. Färgerna för var underbara. Jag testade denna teknik för ett par veckor sedan och blev förvånad över hur snyggt och effektfullt det var. Har en gradient med lite flaggor idag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev också överraskad över hur lätt det faktiskt var:)

      Radera
  5. Supersnyggt! Ser väldigt svårt ut. Jag har inte bestämt mig för om jag ska göra en nail art idag men jag har ju hela dagen på mig så kanske dyker det upp något lite senare idag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt inte ett dugg svårt, ska se om jag hinner slänga ihop en steg-för-steg inom det snaraste.

      Radera
  6. Så snyggt!! Jag gillar båda färgkombinationerna, det blev häftigt med holografiska lack:) Jag deltar idag

    SvaraRadera
  7. Åh, vad snyggt - älskar färgkombon på första!

    SvaraRadera
  8. Snygga fiskbens naglar, ser perfekta ut tycker jag! Jag är med idag. Jag fick fram Inlinkz knappen genom att gå tillbaka till inlägget utan kommentarerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att döma av din tidsstämpel så var det samtidigt som jag var inne och pillade på inställningarna till inlinkz:) Så bra att jag fick det till att fungera.

      Radera
  9. Den första manikyren var ju supernygg! Älskar färgkombon.

    SvaraRadera
  10. Båda var ju jättesnygga, himla läckert med holoblandningen! Det där måste jag testa.

    SvaraRadera
  11. Hur snyggt som helst!!!! något att kika närmare på :)

    SvaraRadera
  12. Den svarta tycker jag var grymt snygg! Jag gjorde en blåturkos i somras och gillar verkligen den här typen av nail art, men som du säger, det blir mycket clean up... Nästa gång ska jag nog skyddstejpa fingrarna innan jag börjar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drog samma slutsats, skyddstejp blir det nästa gång!

      Radera
  13. Den första manikyren är ju sååååå himla vacker!! :-)

    SvaraRadera
  14. Riktigt snyggt! Gillar den i svart, grått och lila. Testade detta för ett tag sen men misslyckades totalt, kanske ska testa igen..

    SvaraRadera
  15. Båda kombinationer är jättefina! Extra roligt med holovarianten också, första gången jag ser det, och tycker visst att det syns hur resultatet blev. Har inte provat denna typ av nail art men har haft lust länge. Kan tänka mig som dig att det blir en del städning men helt klart värt det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillade holovarianten. Den gör sig bättre i verkligheten än på bild, synd att jag inte lyckades fånga den helt i sitt rätta jag.

      Radera
  16. Jättesnyggt!!! Det ser väldigt imponerande ut och jag gillar färgerna på båda. Men det här måste väl vara första gången nån är glad över att regn ger bättre fotomöjligheter? LOL

    Borde kanske testa den här tekniken jag med nån gång. Jag föll ju som en fura för det mer med skittletter i alla fall vilket syns på mina naglar (och i bloggen) just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, det har du nog helt rätt i men någon gång måste ju vara den första:)

      Radera
  17. Jippi, det blev en nail art. :) Roligt det här.

    SvaraRadera
  18. Väldigt snyggt!! Jag gillar den första varianten bäst!

    SvaraRadera
  19. Vilka snygga flätor! Det borde jag testa någon gång! Idag är jag med och visar en äcklig halloweenmanikyr. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Glöm inte att lägga upp dig via inlinkz för att få ditt bidrag på länklistan:)

      Radera
    2. Det hade jag missat, jag har varit så dålig på att läsa bloggar de sista veckorna. Fast jag måste erkänna att jag inte riktigt fattar hur man gör...

      Radera
    3. Men det ska jag förklara för dig för det är inte det minsta svårt:)

      Numera använder jag mig av inlinkz, ett sätt att sammanställa alla länkar på ett mycket smidigare sätt än att jag manuellt ska sitta och länka alla.
      I varje NailArt Sunday inlägg kommer det allra längst ner i inlägget finnas en liten knapp som det står Inlinkz på, tryck på den och ange adressen till ditt bidrag och din mailadress (den kommer inte att synas) och tryck sedan på publicera. Efter det så kommer ditt inlägg att synas på samma sätt som här ovan med en liten bild från bloggen och rubrik på ditt inlägg. Smidigare kan det inte bli:)

      Det enda man ska tänka på är att möjligheten att sig inte är öppen för jämnan. Knappen finns tillgänglig from det att jag publicerar mitt bidrag till strax efter midnatt (för eventuella eftersläntare)). Därefter kommer det se ut som det gör just nu, (Collection closed).

      Inte så svårt va?:)

      Radera
  20. Supersnyggt!! Måste verkligen ge mig på att testa detta någon gång :)

    SvaraRadera
  21. Jag tyckte båda varianterna ser supersnygga ut! :D Men tror jag måste öva lite mer om jag ska få till något sånt här! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var verkligen inte svårt, det är 20 gånger lättare än vad resultatet ser ut.

      Radera
  22. Fasiken vad snyggt det här blev! Båda två såklart men allra helst den första, alldeles fantastisk färgkombination och grymt läckert mönster. Såg att du skrev om att det eventuellt kunde komma en steg till steg guide, det vore superkul tycker jag.

    SvaraRadera
  23. Hej! Visst är det roligt med fiskbensfläta! Fast jag tycker att det tar så lång tid att göra den, det är så många lager lack som ska på att det tar lång tid för allt att torka. Du har fått jättesnygga resultat, som du säger själv också så är färgkombinationerna jättebra!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)