Image Map

17 nov. 2013

NailArt Sunday

Denna söndagen går helt i familjens tecken för det är sista dagen som sonen och jag har pappan/sambon hemma på en vecka. Han reser till andra sidan jorden med jobbet imorgon och blir borta till lördag eller söndag. Då gäller det att mysa till det lite extra när man har chansen. 

Med det sagt så är det dags att presentera veckans nailart som kommer ifrån arkivet, en grå skittlette. Den är producerad den helgen det var skittlette som tema och jag av bara farten gjorde tre stycken samma helg. 
Faktum är att grunden är exakt den samma som jag visade upp då. Tog den lätta vägen ut och målade helt enkelt bara över marblen. Det kanske inte är helt okej att göra så men det bryr jag mig inte om för jag gör dom jag vill;)


Skittlette

Hoppas att ni har en härlig söndag framför er för det hoppas jag att vi ska ha. Helst så där pyjamas-hela-dagen mysigt. Men jag återkommer framåt kvällningen för att kolla in era alster, lita på det.

/Lela




27 kommentarer:

  1. Snyggt med en skittlette i grått!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja grått är långt ifrån tråkigt:)

      Radera
  2. Hej, jag tycker det är helt okej att måla över en manikyr för att göra en annan! Det syns ju inte och hade du inte sagt det så hade ingen märkt det. Enda gången det eventuellt inte skulle vara okej är om man swatchar lack och målar över ett annat och inte är öppen med det, många lack kanske kräver färre lager och kanske får en annan färg, dvs att bilderna och informationen blir missvisande, tycker jag alltså. :)

    Och ja, din skittlette är jättefin, gillar holon och det gråa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med dig, att "fuska" med vanliga swatcher utan att berätta det är inte helt schysst. Men i en nailart spelar det inte lika stor roll, ingen som ska kolla färgkorrekthet där inte;)

      Radera
  3. Snyggt! Gillar verkligen stämplingen!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Gillar att du gjort stämplingen i holo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja holostämplingar är snyggt när man får till dem. Oftast är lacken lite för tunna för att kunna få till riktigt snygga stämplingar med tycker jag.

      Radera
  5. Mycket vacker skittlette! Och mysigt med familjedag :)
    Jag är med idag, tog hjälp av ett av dina Steg-för-Steg inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Familjedag blev det men inte i pyjamas utan på leklandet;)
      Kul att du fick användning av guiden så snart:)

      Radera
  6. Läckert. Gillar stjärnmönstret massor.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker det är mer än okay att återanvända och göra om litegrann :) Denna blev jättefin, lite mindre uppseendeväckande än den med water marble men minst lika fin!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det är mer än okay att återanvända och göra om litegrann :) Denna blev jättefin, lite mindre uppseendeväckande än den med water marble men minst lika fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att höra att jag inte brutit mot några oskrivna regler:) Och tack.

      Radera
  9. Det är en jättefin skittlette!

    SvaraRadera
  10. Det var läckert och holot gör det verkligen effektfullt. Perfekt väder att vara hemma å mysa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hemma och mysa ja... Blev ju inte riktigt så utan istället 2-3 timmar på leklandet med allt vad det innebär;)

      Radera
  11. Såklart man ska vara effektiv och få ut fler uttryck från samma bas, eller nära samma!

    Jättesnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju egentligen inte mer konstigt än att man har en full manikyr innan man påbörjar sin nailart. Inte sjutton tar jag av "baslacket" för att sedan lacka på det igen som en del i nailarten;)

      Radera
  12. Jag tycker det är helt okej att lacka över/om om man vill. Snyggt med holostämplingen blev det också!

    SvaraRadera
  13. Visst är skitteletter roliga!! Jag gillar den här jättemycket! Underbar holostämpling!

    SvaraRadera
  14. Jag har också en lite remake som jag visar idag så jag tycker absolut det är ok.

    Din Skittlette är skitsnyggt. Älskar färgerna och den stämplingen var inte att leka med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Den blev ganska bra, det som inte blev lika bra syns inte på bilderna tack och lov;)

      Radera
  15. Så länge marbeln inte lyser igenom det övre lacket (been there :)) så får man såklart måla över det. Detta var jättesnyggt, holografiska stjärnor är verkligen en bra passning av mönster och färg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha nej det är ju ingen höjdare när man försöker dölja någonting;)
      Tack.

      Radera
  16. Vansinnigt snyggt med de holografiska blommorna! Och klart att det är okej att göra så:)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)