Image Map

25 nov. 2013

Lack från Sydkorea

Tomas, sambon, är ju ute på sina jobbresor lite då och då. Och som brukligt tar han alltid med sig nåt hem, oftast nagellack vilket jag uppskattar. Sällan jag har några specifika önskemål på inköpen (förutom två Chanellack som han har fått leta efter på tax-freebutikerna). Brukar säga till honom att köpa märken han inte känner igen, kul att få testa nytt. 

Sent i lördagskväll kom han hem från Seoul i Sydkorea och hade med sig inte mindre än tolv nya flaskor till mig. Inget av märkena känner jag igen sedan tidigare även om Codes glasflaskor är väldigt lika Ciatés. 



Mycket glitter blev det och ett par av dem ser mer intressanta ut än andra. Det svart-guldiga längst upp till höger är jag väldigt sugen på till exempel. Något är strängglitter och väldigt många av dem innehåller fyrkantigt glitter. 


Två glitter, ett kräm och skimmerlack. De två glitterlacken ser spännande ut. 


På det vita står det gel nails men det skulle tydligen inte vara ett gellack, återstår att se helt enkelt. Såg att på det turkosa på D&D står det "gel like nail" så det kanske är deras sätt att beteckna ett krämlack, jag vet inte. Det rosa köpte han tydligen enbart för att det såg barnsligt, vet inte hur jag ska tolka det;)

Genomgående för alla är att de luktar skarpt, misstänker att det knappast rör sig om några big 3 free, eller 5 free här inte. Mig personligen stör det inte, ser gladeligen fram emot att testa dem i alla fall. 

/Lela

11 kommentarer:

  1. Åh så kul, det måste vara perfekt med en man som reser mycket utomlands. Min make åker utomlands endast en gång per år med jobbet. ;-)
    Tycker det svart-guldiga ser sjukt snyggt ut plus en massa andra av dem. Ska bli kul att se de här framöver. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ur spännande-lack-syfte är det trevligt att han åker iväg en del. Annars är det inte lika spännande;)
      Han är ju iväg fler gånger än vad jag får lack av honom om jag säger så, långt ifrån alla gånger han har möjlighet att ge sig ut på stan för min skull.

      Radera
  2. Så kul med lite nya, udda lack att testa!

    SvaraRadera
  3. Spännande alla lacken ser ut :) ser framemot att få se dom

    SvaraRadera
  4. Så spännande med nya märken! Jag ser många fina lack där :)

    SvaraRadera
  5. Men snäll-sambon! Detta var ju ungefär hur mycket kul som helst! :D Många spännande lack och jag ser fram emot dem alla. Det där med "gel polish/gel like polish" så har jag sett det på fler märken, det verkas som att det finns någon slags fördom om att gellack/gelnaglar är extra glänsande och skinande och jag har sett att många märken då marknadsför lacken som gelliknande (typ som om de hade sådana egenskape, typ sjukt glossiga och glänsande och säkert mer hållbara). Vet inte om dessa märken har kört med samma men jag misstänker ju det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ungefär hur kul som helst och han är verkligen snäll:)
      Det skulle nog kunna vara så, swatchat upp dem på stickor och de torkar som vanligt så det är troligen bara en marknadsföringsgrej det där med gelnail.

      Radera
  6. De ser jättefina ut, vilken toppensambo du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är mycket mycket bra, på många sätt:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)