Image Map

26 nov. 2013

Kubiss - #28

Nu har jag gjort det igen... Köpt ett lack enbart för att det är så billigt. 



Det inspirerande namnet 28 är ungefär lika inspirerande som lacket i sig. Det ser knasigt ut redan i flaskan och inte blir det bättre av att sitta på nageln. Formulan är skir och finishen blir flackig. 




Mellanlila med dragning åt blått skimmer, i teorin snyggt men inte i praktiken. Dessutom, som om inte det var nog redan, så förstördes finishen av att applicera topplack. Det blev som ringar i lacket där jag placerat pensel trots att jag knappt rörde vid det. 




Inköpsställe: Ge-Kås

/Lela

10 kommentarer:

  1. Synd att det är så skirt och fläckigt, för det finns potential i färgen. Men nja jag förstår dig, det känns sådär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte ens om jag tycker att det finns så mycket potential i färgen om jag ska vara ärlig.

      Radera
  2. Det är verkligen lätt att bli förförd av billiga lack. Ibland blir det ju bra, fast det här var väl inte jättespännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles på tok för lättlurad ibland... Trist när det händer.

      Radera
  3. Jag avskyr det där du skriver om ringar när man lägger överlack! Otroligt irriterande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I det här fallet gjorde det inte så stor skillnad, hade nog inte gillat lacket ändå. Men att förstöra en fin manikyr på det viset, det känns betydligt surare.

      Radera
  4. Färgen hade kunnat vara vilsam om det inte var för fläckarna, synd :(

    SvaraRadera
  5. Nja.. trist med "ringarna" Men går säkert använda till water marbles och annan nail art :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite tveksam faktiskt om det fungerar för den är så skir. Tror inte att det skulle bli någon "färg" av den om man marblar.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)