Image Map

15 nov. 2013

China Glaze - QT

Nu är det fredag igen, faktum är att jag trivs så bra med mitt nya jobb så det känns inte så där fantastiskt när fredagen kommer. Klart att det är skönt med helg, ledighet och familj det är inte det men jag har kul så kul på jobbet att det inte spelar så stor roll om det är tisdag eller fredag. 
Oavsett vad jag känner eller inte känner inför veckans dagar så är det Skimmerskuggans holofredag idag och det ska firas, det ska firas så gott som varje fredag. 


China Glaze OMG collection

QT som jag bar här är lite av en raritet, eller i alla fall kollektionen som den ingår i. OMG är en nästan mytomspunnen kollektion som China Glaze släppte någon gång 2008-2009. 
En del av lacken går fortfarande att få tag på via eBay förvisso för en hög men hyfsat skälig peng. Andra är nästintill stört omöjliga att få tag på. 

Jag har jagat dem ett par år nu och lyckats samla på mig halva kollektionen, de som fortfarande är hyfsat lätta att få tag på. Saknar dock de jag helst skulle vilja ha, L8R G8R, OMG, LOL, 2NITE, LOL och DV8. Se om jag någon gång i livet trillar över dessa, hade varit lycklig om det hände. 


China Glaze OMG collection

China Glaze OMG collection

QT är den finare av de rosa även om de alla är fina. Två lager på bar nagel med stark fuschiafärg. Kanske inte helt olik Infra Red från ChGs senaste holografiska kollektion. Effekten finns där och syns tydligt men är inte in your faces på något sätt. Jag trivs kanon i detta, helt rätt färg för mig. 


China Glaze OMG collection

China Glaze OMG collection

Inköpsställe: Facebooks Lacka-Byt
Kollektion: OMG (2008 eller 2009, vet inte riktigt)

/Lela

25 kommentarer:

  1. Vad roligt att du trivs med jobbet! Med tanke på hur mycket tid man spenderar på jobbet är det ju rätt bra att man gillar det. Och det _är_ skönt att det inte spelar någon roll vilken dag det är, skitjobbigt om man går och längtar efter fredag hela tiden. Bättre om det liksom är "oj helg, jaja, skönt det med". :-)

    Och lacket är jättefint, gillar holo med starkare färger. Jag har inga från den kollektionen alls, och jag antar jag inte ska försöka jaga dem heller, verkar besvärligt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Besvärligt, njae. Dyrt, ja!!! Men i slutändan tror jag det är värt varenda krona, hoppas jag eftersom jag bestämt mig nu för att försöka köpa allihopa;)

      Radera
  2. Mycket fint fast det är rosa;) Måste skaffa mej holosar, tror jag bara äger ett...galet.

    SvaraRadera
  3. Är också på jakt efter OMG-lacken. Säg gärna till om du hittar ett ställe som säljer dem till ok pris, så gör jag detsamma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. eBay är det enda jag hittat. OK pris, ja det är ju ganska individuellt men de flesta lacken kostar ju ett par slantar. Å andra sidan så lär de knappast bli billigare med tiden så vill man ha så är det nog lika bra att köra på. Köp ett i månaden och hoppas på att du hinner få ihop alla. Det är så jag kommer göra nu tills jag förhoppningsvis får ihop full kollektion.

      Radera
  4. Väldigt härlig och stark rosa, det gillar jag. :-)

    SvaraRadera
  5. Oj, det här lacket suktar jag verkligen efter, det är ju så snyggt! För ett tag sen fick jag för mig att jag skulle försöka få tag i hela OMG och har nästan lyckats (ett par gånger faktiskt till de hutlösa ebay-priserna: tänkte att vafan, jag vill ju ha dem och förr eller senare kommer de faktiskt ta slut, så unnade mig det!). Har FYI och TTYL på väg i detta nu, sen är det bara QT och den vackrare versionen av BFF jag fortfarande jagar (säg till om du tröttnar på QT någon dag!). ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. http://www.ebay.com/itm/China-Glaze-QT-OMG-Collection-Nagellack-holographic-nail-polish-rare-selten/321249241985?rt=nc&_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D261%26meid%3D2722313797589450023%26pid%3D100005%26prg%3D1088%26rk%3D3%26rkt%3D5%26sd%3D141112984578%26 kanske kan vara ¨något för dig att följa?

      Radera
    2. Åh, tack! Den får jag ju absolut buda på, fast får nog hitta någon som kan tyska först.. ^^

      Radera
    3. Kommer nog inte att tröttna på QT inom en rimlig framtid, sorry;) Jag har DV8 på väg hem i detta nu, en flaska närmare målet:)

      Radera
  6. Wow, fantastiska bilder! När jag precis upptäckt nagellackens förtrollade värld köpte jag detta från H2T, men jag tyckte det var trist och gav det till syrran. Sen när jag senare insåg vad jag gjort så snodde jag tillbaka det. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:)
      Ha ha, även om det kanske var lite fräckt så tycker jag du gjorde helt rätt i att sno tillbaka det;)

      Radera
  7. Ojojoj vad läckert!

    SvaraRadera
  8. Jäklar vilket lack :) hur snyggt som helst och färgstarkt

    SvaraRadera
  9. OMG släpptes 2007 om jag minns rätt. Kaleidoscope 2006. QT är ett jättefint lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittade 2008 hos säljare av kollektionen på eBay men det behöver ju inte stämma och det spelar ju inte heller någon roll. Det är många år sedan nu helt enkelt;)
      Ja just det, Kaleidoscope. Där sa du något.... Usch det känns som en dyr framtid det här.

      Radera
  10. Vad kul med jobbet :) Och grattis till att ha lagt vantarna på ett så fint lack!

    SvaraRadera
  11. Lyckliga du som äger ett gäng av kollektionen. Det finns ju många fina holokollektioner av en mängd märken som absolut är jämförbara med OMGkollektionen men ändå så är det något speciellt med den kollektionen...Jag har bara en, som jag köpte när den kom. Den väckte min förälskelse till holo, men det var i slutet av försäljningen och jag tyckte att färgerna som var "kvar" var tråkiga och köpte inte dem....det ångrar jag idag eftersom OM jag nu ångrat mig så hade jag kunnat sålt dem och köpt de finare varianterna. Nu har jag dock gett upp, hade jag dock haft en fet inkomst hade jag bara köpt allihopa kosta vad det kosta ville...Nu ska jag sluta babbla.

    Kul att du trivs på jobbet, mitt förrförra jobb hatade jag så himla mycket i slutet.

    OCH, jag har nominerat dig till en versatile blogger award, jag vet inte om du fått en sån förut men tänkte på dig och ville ändå ge dig den. Som vanligt är det ju inget krav att göra alla delar eller alls. Mer info står på min blogg. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nu bestämt mig för att försöka skaffa alla, har ju hälften menar jag så då är det nästan ett måste att försöka få tag på resterande också. SÅ jag har bestämt mig för att köpa ett lack i månaden och helt enkelt hålla tummarna för att jag lyckas få ihop alla 12. Får scanna ebay på vilka det finns minst av för tillfället.

      Tack jag såg det. Jag ska om jag inte kan finna lite tid och ta mig an den:)

      Radera
  12. Vad roligt att du trivs på nya jobbet!

    QT är verkligen en skönhet, snyggare än Infrared IMO. Önskar verkligen att jag hade köpt alla OMG när de kom men jag var student då så hade knappast råd. Jag har OMG, 2NITE, GR8, L8R G8R och en decant på QT så jag klarar mig skapligt iaf:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kompletterar varandra bra då låter det som, slår vi ihop oss är vi närmre en full kollektion än innan;)

      Jag har DV8 på väg hem nu så snart hoppas jag kunna bocka av den på önskelistan.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)