Image Map

4 nov. 2013

China Glaze - Party Fowl

Mer älskvärt strängglitter, Party Fowl. 



Svart, ljusorange och ljusblått. Bär inga underkläder på bilderna, bara för att bevisa att lacken från denna kollektionen går att bära på egen hand. 
Däremot är det inte så mycket lackande att prata om, mer av ett duttande för att få allt glitter på rätt plats. Och sedan ett par lager överlack på det.




Gillar verkligen de nya trenderna i år, strängglitter (gärna matt som detta) och texturglitter (gärna utan glitter i). Åsikterna går isär, vissa avskyr det, vissa har inte bestämt sig ännu och sen finns det sådana som mig som gillar det starkt. 




Inköpsställe: Transdesign.com
Kollektion: The Horizon Feather 2013

/Lela

15 kommentarer:

  1. Just detta ser kul ut......frågan är om jag tycker det på mina egna naglar.....borde väl testa för att veta ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räcker med att du tycker det är snyggt på mina naglar;) Nej det är klart att du ska testa!

      Radera
  2. Nja det här är inte riktigt min grej tyvärr....:-/

    SvaraRadera
  3. Jag gillar CGs strängglitter för de ger en bättre helhet. De andra märkenas (Tex IsaDora) är lite för spretiga för min smak. Men det är ju tur att alla tycker olika, annars skulle nagellacksbloggarna se likadana ut ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om det är helheten jag gillar bättre med ChG. Däremot verkar IsaDoras svåra att lägga hyffsat opaka på egen hand. Det fungerar ju uppenbarligen med ChG, och det gillar jag:)

      Radera
  4. Svar
    1. Äsch, det är du som är svårflörtad;)

      Radera
  5. Jag har ett av lacken från den här kollektionen, och till min stora förvåning så gillade jag det verkligen! Ditt var också riktigt snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är snygga! Jag har tre men bara hunnit testa två, har ett av de ljusare kvar. Känner mig aningens skeptisk inför det dock, mest för att det inte är mina färger.

      Radera
  6. Åh va kul att se bra swatcher på detta, det är ju så många som ogillar det att det sällan syns. :/ Jag gillar detta med strängglitter, speciellt när det är oglittrande matta glitter som här och en positiv nyhet var att det gick att täcka på egen hand. På ett ungefär, hur många duttlager är det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, hur många duttlager kan det ha tänkas blivit... Tre omgångar kanske? Inte så att det på något sätt kändes som en hel evighet, går ändå ganska fort att få allt glittret på plats.
      Har ett kvar att testa, ett av de ljusare. (Minns inte namnet just nu) Får se om det är lika snyggt, färgerna tilltalar mig inte lika mycket som dessa mörkare.

      Radera
  7. Detta liknar såntdär karamellströssel man kan köpa i affären.. Och jag blir sugen på glass när jag ser detta. :)

    Jag skulle kunna tänka bära detta till en vit klänning eller liknande. :)

    KRAM!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)