Image Map

27 nov. 2013

China Glaze - Goldie But Goodie

Microglitter i antikguld, vi har sett det många gånger förut. Goldie But Goodie är inte unikt men den har sin charm. 



För visst är den ganska trevlig ändå den här. Lite höstmys så där...




Tre lätta lager som inte ställer till några problem varken i formula eller torktid. Jag trivdes bättre än förväntat i detta och med lite svart stämpling (ni som följer mig via Facebook har sett Eiffeltornet) blev det en riktig fullträff. 




Inköpsställe: Ge-Kås
Kollektion: Autumn Nights 2013

/Lela

17 kommentarer:

  1. Jag är svag för den här typen av lack. Väldigt fint, tycker jag, som inte köpt ett China Glaze på väldans länge. Så fort jag släpper på mitt köpstopp kommer jag nog att beställa några lack från julkollektionen och höstkollektionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ganska längesedan jag beställde Chg också. Eller vid närmare eftertanke kanske det inte var så galet längesedan, bara jag som intalar mig själv det?;)

      Radera
  2. Tycker det här är riktigt fint, lite likt Zoya Ziv faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är nog inte helt olika, Ziv är mer rent guldig skulle jag tro men finsihen är densamma.

      Radera
  3. Jag gillar guldlack, men det här gick inte riktigt hem hos mig... Det är något "rostigt" över det som inte klickar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, det är det jag gillar. Blir lite värme i lacket som annars inte brukar finnas i de rent guldiga lacken.

      Radera
  4. Ser väldigt snyggt och klädsamt ut :P

    SvaraRadera
  5. Snyggt, och ser ut som att det passar det mesta. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag att den gör, allt ifrån riktigt svart till poppigt rosa.

      Radera
  6. Men oooh, det här var fint! Gillar antikguldiga lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också, framförallt om det som denna har lite rött/rost i sig. Blir varmare och mer behagliga i färgen då.

      Radera
  7. Jag älskar den här sortens guldiga lack, så även om det är långt ifrån unikt så gillar jag det ändå!

    SvaraRadera
  8. Det ser jättefint ut! Dessutom är jag väldigt svag för rött och guld till jul så jag tror att denna även kan vara toppen hela november...

    SvaraRadera
    Svar
    1. November är grå, kall och tråkig så då passar det bra med lite färg som värmer:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)