Image Map

8 juni 2012

Gästnaglar - Studentnaglar

Idag säger vi grattis till syrrans kompis som tar stundenten! 
De var i tisdagskväll för att naglarna gjorda tills den stora dagen. Än blir det inte perfekt men helt klart att det blir bättre och bättre. Denna gången vågade jag fila till tippen riktigt ordentligt innan jag limmade på den så skarven blev nästan obefintlig. Ett par gånger till så har jag nog fått ordentlig kläm på det här med att sätta tippar.


Även om jag själv inte gillar konstnaglar så är det ändå kul att hyffsat kunna sätta lösnaglar/tippar. Det är ju inte alla man känner som har samma nagelgener som mig men som ändå vill kunna vara fin om tassarna lite då och då.


Resultatet av tisdags sittning blev så här:




Själva manikyren hade kunnat bli snäppet bättre. China Glaze - Blue Iguana är inte det tacksammaste lacket att svampa med, lite för skirt. Men studentskan fick själv välja lacker och då blev det dessa. Om naglarna fortfarande ser ut så här idag på den stora dagen vågar jag inte svara på, vi kan ju alltid hoppas;)


Syrran fick sina ommålade i söndags. Denna gången fick hon välja färg själv och då blev det grönt för hela slanten, det gillas:)




Hur lyder domen i frågan om konstnaglar? Bu eller bä?


/Lela

2 kommentarer:

  1. Jag har absolut inget emot konstnaglar. Själv har jag dock inget behov av det eftersom mina växer som gräs.

    Dom blev riktigt fina tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Ska väl inte säga att jag har något emot konstnaglar men jag fördrar ju helt klart äkta vara. Ha ha ja det gör mina också, snarare som ogräs faktiskt;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)