Image Map

24 nov. 2011

China Glaze


Var ju på Ge-Kås igår och det är klart jag plockade på mig vad jag kunde hitta i nagelväg:) Hade luskat lite på Ge-Kås-bloggen innan och visste att de hade fått China Glaze i sortimentet så jag höll tummarna lite extra för att det skulle finnas kvar när vi kom. Och de gjorde det:)
Visade sig att det var island escape och anchors away kollektionerna de hade och jag var inte sen med att plocka på mig de jag ville ha. Ska tillägga att de tar 39,95 kr flaskan till skillnad från Kicks som tar 99 kr flaskan. Skulle man beställa från utlandet kan man nog komma ner ett par kronor till i pris men å andra sidan så tillkommer frakten. Nej, ett riktigt bra pris:)

   Överst: White Cap som hamnade fel, tillhör Anchors Away.
Under: Island Escape. 108 Degrees, Electrice Pineapple, Senorita Bonita och Blue Iguana.

   Överst: Starbord, Ahoy!
Underst: First Mate, Pelican Grey

Sen blev det några udda lack också som mest slank ner för färgens skull och inte deras fantastiska kvalite;)

Depend 253, Claudia Sparkling Purple och Kubiss #64

Har en del nytt att testa mig igenom nu, låg ju redan lite på lager hemma också;)

Sen har jag länge velat ha "swatchhjul" för att lättare komma ihåg vilka lacker man har. Nu när det kraftigt stiger i antal hela tiden så börjar det bli knepigt att komma ihåg finish och nyans i huvudet. Hittade billiga ofärgade lösnaglar i storpack och tänkte att de borde man kunna använda på något sätt. Så igår när vi kom hem och hade packat upp satte jag mig och pysslade lite, resultatet blev så här:

vanliga grillpinnar, superlim och lösnagel. 

Lite pill och plock innan det blir klart, för att inte prata om jobbat att lacka upp alla (var 100 stycken i paketet). Tror dessutom att det passar mig bättre att kunna ha varje lack på en separat pinne än på ett hjul, lättare att hitta kombinationer till nailart då. Har sett på andra bloggar liknande dessa men jag antar att de har inte köpt sina och inte lagt massa tid på att fixa det själv;) Tycker om att pyssla så mig gör det inte så mycket faktiskt.   

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)