Image Map

19 nov. 2011

Jämförelse Nice N´Naugthy och Salt Licorice


Tog tag i jämförelsen med en gång för jag blev lite nyfiken på att se vad som skillde H&M - Nice N´Naughty och Kicks - Salt Licorice åt. jag upplevde dem som väldigt lika varandra i flaskan.

    


Vid en närmre titt så var de inte superlika varandra, Nice N´Naughty är betydligt mörkare än Salt Licorice. Om NN´N är åt det grafitgråa hållet så går SL mer åt blyerts. Väl på naglarna så syntes skillnaden än mer.


Salt Licorice, Nice N´Naugthy, Salt Licorice och Nice N´Naughty





Nyansmässigt så tilltalar nog SL mig mer än NN´N. Formulan däremot var inte lika trevlig som på NN´N, betydligt skörare och det krävdes tre ganska flödiga lager för att få det opakt. Däremot så är Kicks pensel och flaska en mycket trevligare bekantskap än H&M, lättare att greppa och lättare att få kontroll över lacket. Byta flaska på något sätt kanske?;)  
Behöver inte känna mig dum för att jag köpt bägge eftersom de faktiskt inte är speciellt lika, inte lika alls faktiskt. Så de kan med gott samvete få flytta in bägge två i min Helmer.

Vilket gillade ni bäst? Salt Licorice eller Nice N`Naughty?

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)