Image Map

18 nov. 2011

Miliani - Hi-Tech


Andra holofredagen för min del och denna fredagen är lycka:)Milani - Hi-tech är beatiful!
Mitt första riktigt holografiska lack, Depend 58 har ju mer av ett holografisktglitter i sig än att hela lacket är holografiskt. Helt plötsligt så förstår jag vad det är alla andra pratar så om, hur häftig effekten är och vilket "titta-begär" man får av naglarna. Grämer mig att jag inte testat detta tidigare!

Har fortfarande en del att lära om att fota holo men det blir bättre.

Hi-Tech är ett ljust grönt hololack, vårigt vilket känns konstigt när det är riktigt höstrusk utanför fönstret. Skirt, tre lager för att få det hyffsat opakt, VNL syns fortfarande i vissa vinklar.
Det var väldigt lätt att applicera, nästan ingenting flöt ut på sidorna och penslen var lätt att kontrollera. Torkar ganska fort, dock hjälpte jag det lite på traven med Seche Vite.




Här syns regnbågseffekten ganska tydligt.


       

Finsihen är underbar. Det ser inte ut som nagellack jag har på naglarna, det ser typ sprutlackerat ut för det är så otroligt jämnt. Jag hade förväntat mig att hololack skulle kännas mer som ett microglitterlack, lite lätt knottrigt på ytan men jag kunde inte ha mer fel!
Vet inte om jag var extremt noggrann när jag lackade eller om det är formulan på Hi-Tech som helt enkelt bara är så bra för jag tror inte jag någonsin har haft så fint lackade naglar innan. 
Vilken typ av holo detta är vet jag inte riktigt men jag skulle gissa så gissar jag att det är ett linjärt hololack.

Jag är såld! Ögon kommer scanna alla lack jag kommer över eller ser för att lägga vantarna på fler holosar:) Känner mig som ett barn på julafton just nu.



/Lela   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)