Image Map

8 nov. 2011

Isadora - Beetle Green


Frälst! Tycker detta lacket är vansinnigt vackert i all sin enkelhet. 
Kan inte sitta på detta underbara lack för mig själv så jag måste dela med mig trots att vi är inne i alla Depend lack just nu:)

Är inte helt säker men Bettle Green skulle kunna vara ett duokromt lack, vet inte om det är ögat som lurar mig eller om det faktiskt är så. Grunden är djupt grön som sen skimmrar i allt från svart till turkost-grönt beroende på hur ljuset faller. Och ibland flashar det till i lite blått. Men jag vet som sagt inte om det säkert är så eller om ögat lurar mig.
Får verkligen känslan av skalbagge på naglarna, utan otäcka ben och antenner vilket jag är djupt tacksam för;)

Ljuset kommer ovanifrån, ser nästan svart ut på sina ställen.

Mer av det gröna kommer fram.

På flaskan syns det lite reflekterat blått, vill inte synas på naglarna på kort.

Ingen helt lätt färg att fota, upplever den inte riktigt så svart i verkligeheten som den ser ut på bilderna. Ingen fröm att applicera heller även om det är värt besväret. Två lager på bilderna, första lagret lämnade kala fläckar där man dragit penseln två gånger. (Första gången jag blivit irriterad över Isadoras wide brush, svårt att undgå övermålning) Andra lagret jämnade dock till det hela och lämnade jämn och glansig yta. Torktiden då, lät det torka på egen hand för jag ville se lystern utan topplack, genomhärdat på 15-20 minuter. Vad klassar man det som? Jag tycker det är ganska snabbt utan hjälp från Seche Vite.


Kan inte sluta titta på naglarna, känns som jag drunknar i allt det härligt gröna:) Kanske en ny favorit? Mmmm...

/Lela   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)