Image Map

28 nov. 2011

Kicks - Electric Blues


Känns som att jag är tillbaka på banan igen så nu försöker vi återgå till det normala, nagellack;)

Electric Blues har jag för mig är beskrivet som ett metalliclack i Kicks egna tidning men jag kan ha fel. Hoppas nästan det för det beter sig då rakt inte som ett metalliclack! Nej ett skimmerlack är vad det är, i royalblått.
Färgen är en nyans mörkare i verkligheten än vad bilderna visar.

  

Appliceringen och formulan är som på de övriga Kicks-lacken jag testat, lättmålat på alla sätt. Gillar deras lack, många trevliga färger att välja mellan och ett vettigt pris.
Tre lager på bilderna men det hade egentligen räckt med två, tyckte det kändes lite "tunt" efter andra lagret men det tredje gjorde ingen skillnad.  






Nu är ju inte blått någon favorit hos mig, aldrig riktigt trivts i blått. Sitter och funderar på om jag har något blått här hemma och kommer faktiskt inte på något, inte ens pojkens rum är det blått i. Jo vänta, vår ena bil är ju faktiskt blå!
Men till er som trivs i blått så kan jag rekomendera detta lacket, en trevlig bekantskap på alla vis.

  

/Lela    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)