Image Map

30 nov. 2011

Kicks - Army Jacket


Varning för katastrof!!

Army Jacket i sig är ingen katastrof, ett mörkt kahkifärgat cremelack. Nej katastrofen är nog mer av ett handhavandefel.



Allt såg fint ut fram tills dess jag skulle toppa med Seche Vite för att kunna gå och lägga mig lite fortare (lackade vid halv elva på kvällen;)). Då uppstod gropar och ränder... Det är ungefär en fjärdedel kvar i min flaska och det börjar bli svårt att få upp lacket med penslen. Mina naglar är så långa nu att ett dopp inte räcker för att täcka hela så jag måste fylla på och det är då detta sker. Varit med om det innan men inte att det blivit så här katastrofalt:(
Någon där ute som har något tips eller förslag? Gör jag något galet? Hur gör ni för att kunna nyttja allt lack i flaskan?  

Om vi ska återgå till huvudperson för dagen, Army Jacket så är det ett lack som jag tycker mer om i flaskan än på nageln. Upplever det som ganska platt, tråkigt och framförallt smutsigt. Nej, ingen pulshöjare. 




Det är två lager, ett normalt och ett ganska flödigt lager. Formulan är okej att lacka med resten, så som finish och torktid låter jag vara osagt. Känner att min bedömning är färgad av det dåliga resultatet...

      


/Lela  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)